Bukefalos 28 år!

hur stor kommer han att bli?

I

indigo95

vet inte om jag lägger tråden rätt, men flytta den gärna om den ligger fel.
Jag ska kanske ta över en liten fölis:love: men jag tänkte att alla buke experter kunder hjälpa mig att tippa på hur stor han kommer att bli. de är en korsning mellan shire/ morgan.. mamman är shire på ca 180 cm och pappan är morganhingsten och är 155 cm. fölet är en 07 och är idag ca 155 cm. De är ett hinstföl.. hur stor tror ni att han kommer att bli?
Ni som har 07: or hur stora är era bebisar??

ha de bäst alla bukare
 
Sv: hur stor kommer han att bli?

Tja mellan 155 och 180 sannolik :rofl:

Ärligt talat har jag ingen aning. Ville mest bara säga att om du tar över denna "lillkille" så är du nästan tvungen att hoppa in i Shire/Clydesdaletråden och presentera er!

Tråden hittar du under Lek och Tjatter för övrigt. Eller via denna länk:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=834128
 
Sv: hur stor kommer han att bli?

Ni som har 07: or hur stora är era bebisar??

Missade den här frågan ju... vi har två fölisar på gården. Båda 07or.

Kallblodstravaren är väl kring 130 hög tror jag och varmblodet något högre. Kallblodstravaren borde bli kring 155 som vuxen. Varmblodet är jag mer osäker på (vet inte hur stor pappan är) men mamman kanske är kring 165?
 
Sv: hur stor kommer han att bli?

Du kan ju göra en "zigenarmätning" på honom så får du ett ungefärligt svar på hur hög han kommer att bli.
 
Sv: hur stor kommer han att bli?

Använd Sök-funktionen i menyn och sök på hela Buke efter trådar som innehåller Hur hög/höga och 07 så får du upp nån eller några trådar om detta. Många bra svar kommer därigenom.
 
Sv: hur stor kommer han att bli?

vad är en zigenarmätning?
 
Sv: hur stor kommer han att bli?

Du tar tex ett snöre,lägger änden av snöret på armbågsspetsen fram,håller kvar snöret där,medans du drar ner snöret mot kronranden (eller är det kotan?),sätt ett finger på snöret där kronranden är,och böj snöret uppåt,medans du fortfarande håller kvar på armbågsspetsen,där du har ditt finger på snöret,där det var på kronranden,så hög borde han bli.

Min -05 mätte jag på detta vis -06,enligt det så skulle han bli runt 155 cm,var ca 145 då,han är nu som 3 åring 153 ca.
Pappan 148,och mamman 152.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 241
Senast: Twirro
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Görel
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 232
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp