Hur stora var era föl va vuxna?

Jaasse

Trådstartare
Hej!
Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas på liten storhäst😁 är det helt kört tror ni?
 
Jag har en som är korsning SWB/haflinger. Mamma är ca 147 och pappa runt 168.
Mitt stoföl var vid 5 månader 121cm och vid 6 månader 124.

Idag är hon runt 1,5 år gammal och 141cm.
Jag räknar med att hon kommer växa över ponnymått och bli ca 153-157cm.

Ett år på bilden!

IMG_7022.jpeg
 
Jag har en som är korsning SWB/haflinger. Mamma är ca 147 och pappa runt 168.
Mitt stoföl var vid 5 månader 121cm och vid 6 månader 124.

Idag är hon runt 1,5 år gammal och 141cm.
Jag räknar med att hon kommer växa över ponnymått och bli ca 153-157cm.

Ett år på bilden!

Visa bifogad fil 129742
Åh wow vad fin! Vem är pappa? 😍 då kanske det finns hopp ändå att min blir storhäst!
 
Hej!
Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas på liten storhäst😁 är det helt kört tror ni?

H: 121/129/139,6
R: 117/130,5/150
L: 124,5/132/gissningsvis 152
 
Hej!
Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas på liten storhäst😁 är det helt kört tror ni?
Jag föder upp SWB från olika mammor. När man har fått ett par från varje sto kan man oftast se ett mönster av vad stoet lämnar. Är det första fölet så är det jättesvårt att gissa. Finns det stora hästar bakom mamman och pappan? Vissa linjer växer långsammare och länge. För att ge ett exempel så ett SWB föl var 146 cm som 6 månaders, 157 cm som ettåring och som treåring 171 cm. Som vuxen 172 cm utan skor. På vissa av mina ston har jag också märkt att första fölet ofta är lite mindre men har inga vetenskapliga bevis för att det är så generellt.
 
Jag föder upp SWB från olika mammor. När man har fått ett par från varje sto kan man oftast se ett mönster av vad stoet lämnar. Är det första fölet så är det jättesvårt att gissa. Finns det stora hästar bakom mamman och pappan? Vissa linjer växer långsammare och länge. För att ge ett exempel så ett SWB föl var 146 cm som 6 månaders, 157 cm som ettåring och som treåring 171 cm. Som vuxen 172 cm utan skor. På vissa av mina ston har jag också märkt att första fölet ofta är lite mindre men har inga vetenskapliga bevis för att det är så generellt.
Ja jag föder också upp swb och har koll på henne. Denna mamman är d ponny o betäckt med Kespri (kannan). Så fölis är efter Kespri - power boy rp - veronas gerswin. Haft 3 föl innan med ponny hingst så svårt o veta där
 
Ja jag föder också upp swb och har koll på henne. Denna mamman är d ponny o betäckt med Kespri (kannan). Så fölis är efter Kespri - power boy rp - veronas gerswin. Haft 3 föl innan med ponny hingst så svårt o veta där
Alltså koll på hur de andra stona ger men inte denna då hon bara haft föl med ponny menar jag 😂
 
Ja jag föder också upp swb och har koll på henne. Denna mamman är d ponny o betäckt med Kespri (kannan). Så fölis är efter Kespri - power boy rp - veronas gerswin. Haft 3 föl innan med ponny hingst så svårt o veta där
Men hur har de fölen blivit? Samma strl som mamma och pappa? Skulle gissa att Kespri kommer dra upp strl något i och med Kannan men svårt att säga. Du får helt enkelt vänta och se 😁
 
Men hur har de fölen blivit? Samma strl som mamma och pappa? Skulle gissa att Kespri kommer dra upp strl något i och med Kannan men svårt att säga. Du får helt enkelt vänta och


Ja de har ju blivit c och d ponny med c och s d ponny pappa. Däremot bakom mormor finns storhästar har jag sett, men hon står som okänd så svårt o veta exakt vad som finns där.
 

Liknande trådar

Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
687
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 520
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp