Hur våga leva utan att köra över sin partner?

Vet inte hur många gånger jag läst rubriken som att "köra över" med bilen..

För att vara on topic kan jag bara säga: gå den väg som du mår bra av. Om det leder till att det inte funkar mellan er två så var det kanske inte meningen. Man ska inte behöva kompromissa så mycket med sitt eget välmående.
 
@tolksele
Att tänka som du är nog det bästa, köra full rulle och se vart det leder. Önskar verkligen att jag vågade leva livet mer för dagen istället för att tänka tio år framåt hela tiden och väga in allt som kan hända på vägen..
Det du skrev om din vän gjorde mig verkligen ledsen, och fick mig att fundera en hel del på liknande händelser för mig själv.. det är så sant att man aldrig riktigt förlåter sig själv, eller inblandad person som stått i vägen.
Jag har rätt mycket problem med ångest över lag (tar hjälp sedan några veckor tillbaka av en läkare+psykolog och är under utvärdering i nuläget), och det rinner självklart över när det gäller stora saker som framtid/jobb/utbildning. Får smått panik kortfattat..

@cili Hahaha, nej så illa är det inte.:D
 
Kom igen tösen! Du är bara 23!!! Själv började jag inte plugga förrän jag var 23. Det är ju nu livet börjar! Ta det bara lugnt, dumpa pojkvännen som inte delar dina drömmar. Det finns så många andra som kommer vilja göra det istället. Följ dig hjärta och du ska se att du koommer kunna vända om allt i ditt liv till det du vill ha. Satsa på att plugga till hösten, gör de förberedelser du behöver i form av betyg och kanske högskolaprovet. Helt klart värt att lägga tid på högskoleprovet så att du får med dig ett bra resultat därifrån. Sedan är det bara att välja och vraka mellan olika kurser... Lycka till!
 
Kom igen tösen! Du är bara 23!!! Själv började jag inte plugga förrän jag var 23. Det är ju nu livet börjar! Ta det bara lugnt, dumpa pojkvännen som inte delar dina drömmar. Det finns så många andra som kommer vilja göra det istället. Följ dig hjärta och du ska se att du koommer kunna vända om allt i ditt liv till det du vill ha. Satsa på att plugga till hösten, gör de förberedelser du behöver i form av betyg och kanske högskolaprovet. Helt klart värt att lägga tid på högskoleprovet så att du får med dig ett bra resultat därifrån. Sedan är det bara att välja och vraka mellan olika kurser... Lycka till!

Och för mig började livet ta sig på riktigt när jag närmade mig 30. :D Började för övrigt plugga när jag var 28, alldeles lagom ålder för mig som mognade lite sent. ;)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 207
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 485
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp