Hur vet jag att hon orkar mig?

S

solenbakommolnet

Pärlan ska ridas in och jag funderar nu över en sak. Hur vet jag att hon orkar mig :confused: :eek: :confused:

Hon har ganska grov benstomme så de är jag inte orolig för utan det är ryggen som bekymmrar mig :crazy:

Hur vet jag att hennes rygg klarar av att bära mig :confused: :eek: :confused:

Jag älskar denna lilla häst :love: och vill inte att hon på något sätt ska fara illa :o
 
så länge hon inte är sur och grinig och försöker kasta av dig så är det säkert ok. Det är olika hur mycket en ponny eller häst klarar av att bära, men min arab på 148cm klarar att bära mig som kräver en viktbärande häst.

Eftersom hon ska ridas in så är det klokast att ta en kortare stund i taget.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 159
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
876
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 376
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
962
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp