Bukefalos 28 år!

Hur vet man om man vill göra slut?

Bonita4

Trådstartare
Ja, hur vet man??

jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 år och innan dess hade jag ett förhållande i 3 år så jag har aldrig riktigt varit singel, vilket jag tror är grunden till mina tankar. Det känns som att "gräset är grönare på andra sidan" och att jag missar någonting.

Jag har i princip ingen sexlust vilket jag inte vet om det beror på ppiller (ska be UM att få prova en ny sort och se om det blir bättre) eller nåt annat problem från min sida, men detta ger inte direkt nån extra puff till förhållandet då jag har ständig ångest över det.

samtidigt känns det som att jag kanske kommer ångra mig? Jag förstår ju att jag inte både kan ha och äta kakan.

Vet inte ens vad jag vill ha för svar utan bara skriva av mig.
Finns det någon som varit i min situation?
 
Jag visste att det var dags att göra slut när jag inte tänkte på min pojkvän så mycket längre (vi gick från sambos till distansförhållande). Nu varandra ger mig oftast ett löjligt leende på läpparna och rosa skimmer när jag tänker/pratar om honom. Visst går vi varandra på nerverna och jag är rejält trött på honom ibland men... det är ju min bebbe.
 
Fundera på vad det är som får dig att vilja att lämna honom, är det något som du/ni kan eller vill jobba på och ser du en framtid med honom? Finns inte det så är det nog inte så mycket att hänga kvar vid. Även om du skulle lämna honom och känna efter ett tag att du ångrar dig så betyder det inte att det nödvändigtvis var fel beslut. Det är lätt att minnas tillbaka på saker som bättre än de var och är du inte lycklig i förhållandet så är du inte. Sexlusten går utminstone för mig upp och ner och är inte det enda som jag skulle grunda ett beslut om att stanna eller lämna på.
 
Ja, hur vet man??

jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 år och innan dess hade jag ett förhållande i 3 år så jag har aldrig riktigt varit singel, vilket jag tror är grunden till mina tankar. Det känns som att "gräset är grönare på andra sidan" och att jag missar någonting.

Jag har i princip ingen sexlust vilket jag inte vet om det beror på ppiller (ska be UM att få prova en ny sort och se om det blir bättre) eller nåt annat problem från min sida, men detta ger inte direkt nån extra puff till förhållandet då jag har ständig ångest över det.

samtidigt känns det som att jag kanske kommer ångra mig? Jag förstår ju att jag inte både kan ha och äta kakan.

Vet inte ens vad jag vill ha för svar utan bara skriva av mig.
Finns det någon som varit i min situation?

Testa att sluta helt med p-pillren under en månad så du vet om det är dem det beror på? (om du byter så kan du ju hålla på i en evighet utan att veta om det är det som är problemet. Det kan ju bli bara nya sorter som du inte heller tål och varje variant testas i 3 månader innan man vet.)

Sedan om du vet att det är problemet kanske barnmorskan kan hjälpa dig leta ordentligt efter en ny sort. (man kan bli deppig och surmulen av dem också om man är lagd åt det hållet, som jag) Dvs om du efter någon månad utan p-piller blir jätteglad, får sexlust och gillar killen igen så testa nya piller eller medel. Annars gör slut ;).
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 858
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 952
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 451
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 384
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridlägerminnen

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp