Bukefalos 28 år!

Limelight

Trådstartare
Har en häst som är otroligt känslig för nederbörd ute och även stänk om man är ute och rider. Detta är ingen galopphäst utan ett varmblod som rids på hobbynivå.

Jag fick tips om att ni galoppfolk kan använda någon slags huva på era hästar när de inte gillar stänk under lopp.
Har ni några tips om vart man får tag i sådana och hur de ser ut? :)
 
Sv: Huva

Men dom "huvorna" täcker inte nosen ( i alla fall vet jag inte såna?) Det brukar vara nosen en del hatar att det kommer regn o annat på:laugh:

De är huvor som blinkersen sitter på, inte för att skydda sprut mot nosen?
 
Sv: Huva

Jag vet att Ludde eller någon annan travtränare har en huva som går ner över nosen. Det är som en vanlig blinkers bara med mer tyg på framsidan liksom. Skulle tro att det är en sådan TS är ute efter.
 
Sv: Huva

Jag har ingen som helst aning vad jag är ute efter, vet inte alls hur något ser ut eller vad det kan tänkas finnas för något.

Vet bara att min häst avskyr regn/snö och stänk i ansiktet. Vet inte heller om det är ögonen eller mulen som hon hatar mest att få sådant på.

Funderar bara om det finns någon slags huva att sätta på henne både i hagen och när man är ute och rider.

Ska kolla lopp och kolla upp sidan som tipsades om, har ni flera tips och ideér så säg till ;)
 
Sv: Huva

Åh en sån hade min gamla valack velat ha som hatade regn/snö/knott/blåst på nosen:o:rofl:

Limelight: gissar att det är nosen. Min gamla gubbe gick med nosen mellan frambenen om han kunde vid regn, ända tills han var helt genomblöt och hade gett upp:crazy: då struntade han i det:D Så var han redan på Täby och hela livet efter det också. Vissa perioder med mycket knott kunde han gå och rycka med huvudet för att han irriterades av dem mot nosen:o
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 691
Senast: JohannaB
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 852
Senast: Solstig
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 054
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp