Huvudskador ökar vid ridolyckor

Sv: Huvudskador ökar vid ridolyckor

Det finns forskning:

Länk

Länk2

Tack, särskilt länk 2 var intressant läsning. Tyvärr utmynnade den ju i varken bu eller bä, de kunde vare sig påvisa eller motbevisa ett samband mellan införandet av obligatorisk säkerhetsväst för jockeys och ökade nackskador pga. för litet statistiskt underlag.
Jockeysarna själva trodde däremot att det fanns ett samband mellan västar och nackskador.

Om jag ska skaffa säkerhetsväst ska det definitivt bli en så smidig variant som möjligt.

Och viktigast av allt: glöm inte att säga åt hästrackarn före ridning att den inte FÅR kasta av dig...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 991
Senast: Yeah but
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 378
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 414
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp