Huvudskador ökar vid ridolyckor

Sv: Huvudskador ökar vid ridolyckor

Det finns forskning:

Länk

Länk2

Tack, särskilt länk 2 var intressant läsning. Tyvärr utmynnade den ju i varken bu eller bä, de kunde vare sig påvisa eller motbevisa ett samband mellan införandet av obligatorisk säkerhetsväst för jockeys och ökade nackskador pga. för litet statistiskt underlag.
Jockeysarna själva trodde däremot att det fanns ett samband mellan västar och nackskador.

Om jag ska skaffa säkerhetsväst ska det definitivt bli en så smidig variant som möjligt.

Och viktigast av allt: glöm inte att säga åt hästrackarn före ridning att den inte FÅR kasta av dig...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 993
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp