Bukefalos 28 år!

Hyra häst och stuga i sommar (är inlägget rätt postat?)

B

brenk

Hej

jag vet inte om det här inlägget har hamnat rätt? är ganska ny här så.. :)

Tänkte bara kolla om det är någon här som är från skåne möjligtvis? Och som har viss erfarenhet av att hyra stuga+häst i skåne en vecka över sommaren?
Det är såhär att jag och min mamma ska iväg på "ridsemester" hade vi tänkt. Hyra varsen häst och en stuga, eller kanske rum, nånstans runt om i skåne. Det ska inte vara ridläger, utan privatridning kan man säga. när jag kollade runt för ett par månader sen så hittade jag massor med olika "företag" kan man väl kalla det, eller iallafall massa olika stall som hade stora gårdar med extra stugor där man kunde hyra häst och stuga. första dagen fick man testa på olika hästar i paddock, se vem man passade bäst ihop med och sen ut en sväng i skogen för att lära sig lite olika ridvägar. sen var det fritt fram att rida var man ville resten av veckan.

hur mycket ridvana måste man ha för en sån här sak också? räcker det med att man ridit som yngre (min mamma) och haft egen häst, men sen inte ridit på 20 år? jag exempelvis vågar inte galoppera efter en olycka jag var med om, men jag älskar att komma ut en sväng, skritta, trava, mycket arbete från marken med hästar. allmänt mysa med dom, gå en sväng till vattnet och bada och allt det där som hör hästlivet till...

Nån som förstod mitt luddiga inlägg? isåfall är jag hjärtligt tacksam om ni hör av er :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 218
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 384
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 644
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp