Bukefalos 28 år!

I månadsskiftet kommer jag ha

gul_zebra

Trådstartare
världens gladaste råttor.
Jag ska då köpa en bur på 100*60*220 cm (L*B*H) för bara 200 :love: Jippie! :bump:
 
Suveränt! Får hoppas att de bjuder på ren glädje, tex kullerbyttor, när de kommer in i den nya buren.

Även jag ska köpa en ny bur till mina djur, blir dock inte 220 hög, utan "endast" 170 ;)
 
Grattis! De kommer att bli jätteglada! Hur har du tänkt att inreda den??? :rofl:
 
Då är den samma storlek som mitt marsvinskåp i köket :p
Får du in den om den är såpass hög?
Jag måste plocka isär mitt skåp om jag vill ha ut det ur köket :crazy:
Själv har jag lovat min dotter att när hennes hamster dör skall hon få två råttor :D
Hon var hos ett par släktingar med maken som hade råttor och gick omkring med dessa på axeln där :cool:
Hamstern är inte lika rolig (är inte gosig och är med intresserad av att springa bort hela tiden :o ) och marsvinen är iofs gosiga men större och dom måste man ju bära på :p
Så det blir två råttor åt henne istället.
Hennes barnskåp kommer att göras om till råttskåp med flera kryp in och nivåer, inte lika stort som ditt men större än fågelburarna brukar vara om vi inte pratar om volojärer ;)
 
vad skojigt för dom! skulle själv behöva en större bur till mina brudar. när hon-bebisarna blir avvanda blir det 6st honor i en och samma bur! :crazy:
 
Bra fråga :crazy: Jag får bära in den snett, problemet är bara att få upp den för trappan :p Men har man fått upp tunga sängen kan det inte vara omöjligt ;) Måste bara köra på nät och lacka och grejer, får ju inte dumpas heller :D
Fast det kommer minsann bara bo två råttor där till att börja med (får upp två honor i helgen och anar tänker jag inte ha i träbur pga pisset) så de har minsann mer plats än svinen dina, mohaha :D
Lyxigt! Första råttorna är alltid de mest speciella ju :love: Har iofs fortfarande kvar mina första men första tiden är ändå så speciell :)

Wrigg: Det blir till att köpa massa nya saker, rötter man har till fiskar, hus, stegar, våningsplan, pinnar och allt möjligt lite kors och tvärs :) Ska se om man kan få dit ett fågelbad också, annars finns det ju gott om plats för ett glasspaket att ha både vatten och stor sten i :idea:
 
Har bara en liten ritning, tror den är hemmabyggd också så något märke är det inte :) Men det blir nog bilder sen, måste ju fota småpojkarna och tjejerna när de kommer upp och det blir ju tjejerna som ska bo i buren så det blir nog en hög med bilder :) Enda nackdelen är väl att det kommer se så tomt ut tills jag har köpt mer leksaker och sånt :p
 
[bild]http://64.4.8.250/cgi-bin/getmsg/fågelbur2.JPG?curmbox=F000000001&a=6b67ae7d39c60bbd2ca7ee318717e8b1&msg=MSG1076495229.6&start=1068619&len=46494&mimepart=3&disk=64.4.8.69_d15&login=gul_zebra&domain=hotmail%2ecom&hm___sig=e7a80c3101c3f471700703c88466b68166408380a0f9a119[/bild]
Här är ritningen iaf :) Vete sjutton vad ringen är för någe, men man kan ju alltid hoppas att det är ett hål så jag kan sätta dit ett fågelbad :idea:
 
Här finns bild!
[bild]http://groups.msn.com/_Secure/0RADmAkIVRvATlYhodR2t9biTF6WyOpg*9MgM9WU7mVnItTuzIwWgS9Sv0fI5jW01u8UssA4y*nlXdAFQO7ddzHuthkzEdy5RBAxhPjEsSNs/burritning.bmp?dc=4675460085494461744[/bild]
Och funkar den inte nu blir jag tokig :p
 
Fast jag har haft två råttor innan för några år sedan ;)
Men jag minns inte mycket :o
Bara att dom var perfekta nagelklippare och att Liten tyckte om att nafsa i sockarna :D
Har otroligt dåligt minne så jag måste underhålla det hela tiden om jag inte skall glömma vissa saker :crazy:
Förörig så har jag 4 hannar (3 har varit med flickor innan) i en stor bur (184*92 cm) så visst har även vissa av mina marsvin stor plats at rora sig på :angel:

Min dotters skåp kommer att göras i ordning för råttorna.
Vet inte hur stor den är emn det kommer att vara en del kryp in och en del att klättra i :cool:
 
Stort ja, men inte lika stort som min ;) :p
Hehe det hatar jag, när de nafsar i tossingarna :p Jag är alldeles för kittlig hehe :D
 
Grattis! Råttisarna kommer nog hoppa o studsa av glädje :) Mina var inte lika lyckliga med bur de senaste åren, men desto gladare när de hade 22kvm att springa på när jag var hemma =) Jag fick inte plats med den stora buren i den lilla lägenheten, så de fick lägenheten som lekland istället :D (med alla säkerhetsåtgärder vidtagna -självklart)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 897
Senast: Tajger
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 148
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 168
Senast: Hajfisk
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 743
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp