Ibland går det inte som man tänkt.

Tack allihop!
Jag har svårt att förstå att hon är borta, jag väntar på att hon ska komma fram till mig, placera frambenen i mitt knä och titta mig djuuupt in i ögonen som hon gjorde oräkneliga gånger varje dag. :cry:

@russinbulle
Jag funderade på det, men jag bestämde mig för att jag inte ville att de ska skära i henne (visst, det är löjligt men det känns ändå bäst för mig), så nu ligger hon begravd hemma hos mina föräldrar.

380F3878-7F20-43E4-8F68-D0B948E2C720_zpsfj5x9jds.jpg
 
Tack allihop!
Jag har svårt att förstå att hon är borta, jag väntar på att hon ska komma fram till mig, placera frambenen i mitt knä och titta mig djuuupt in i ögonen som hon gjorde oräkneliga gånger varje dag. :cry:

@russinbulle
Jag funderade på det, men jag bestämde mig för att jag inte ville att de ska skära i henne (visst, det är löjligt men det känns ändå bäst för mig), så nu ligger hon begravd hemma hos mina föräldrar.

380F3878-7F20-43E4-8F68-D0B948E2C720_zpsfj5x9jds.jpg
Jag förstår dig :heart
 
Ibland går det inte som man har planerat, ibland kör livet över en och ens planer förvandlas till kaos.
Idag har Caoimhe fått somna in, inte ens 7 månader gammal. Det är orättvist, grymt och oerhört svårt att greppa. Hennes defekta lever gjorde att hon mådde sämre och sämre, och när vi fick reda på att hon inte hade en porta cava shunt fanns det inget mer att göra, de alternativen som fanns kvar finns det ingen bot för. Veterinären var helt enig mig när jag bestämde mig för att låta henne slippa mer tester och låta henne somna in innan hennes symptom eskalerade ännu mer, ett beslut jag tog för Caoimhes skull trots att jag alltid kommer undra vad det var för fel på henne.

Min vackra tjej. :love::cry:

145A9A52-55CD-444A-9BD6-996E91849BBD_zpsi0svngho.jpg


7A51FF39-3C94-4D6E-8AA4-5C5A26A5EE3F_zpskezed8fp.jpg


IMG_20150610_114000_zpszc9zrsyt.jpg


C0B3EE3A-F6D8-481C-A36C-4752A41E24DE_zpslwlm6cwh.jpg
Fy så tungt, jag lider med dig :(
 
Så oerhört tråkigt, fruktansvärt att förlora dem så unga.
Vill inte låta okänslig men finns det någon risk att det var ärftligt? Informera i så fall uppfödaren och rasklubben om du inte redan gjort det, viktigt att sådant rapporteras.
Beklagar verkligen din förlust :heart.
 
Men näe, vad tråkigt :cry: beklagar djupt! Har funderat på hur det har gått för er i valptråden, verkar vara flera med sjuka valpar just nu... :(
 
Beklagar sorgen

Jag stod vid din säng i natt, jag kom för att titta till dig. Jag såg att du grät och hade svårt för att sova. Jag viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår: "Det är jag, jag har inte lämnat dig, Jag har det bra och jag mår bra Jag är hos dig".
Jag satt bredvid dig när du åt frukost, jag såg när du spillde ut lite kaffe. Du tänkte på alla gånger du sträckt ut din hand för att smeka mig.

Jag var med dig i affären idag, dina armar börjar värka. Jag önskade att jag kunde ta några paket åt dig. Jag önskar att det var mer jag kunde göra för dig.

Jag var med dig när du besökte min grav i dag, du sköter den med sådan omsorg. Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där.
Jag gick med dig hem och såg när du fumlade med nyckeln. Försiktigt la jag min tass mot ditt ben, log och sa; "Det är jag"
Du såg så fruktansvärt trött ut när du sjönk ner i fåtöljen. Jag försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vi din sida, att det är möjligt för mig att vara hos dig varje dag. Jag säger uppriktigt till dig; "Jag lämnade dig aldrig".

Du satt mycket tyst, sedan log du, jag tror att du då, i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig. Dagen är över, jag ler när jag ser dig gäspa och säga; "Gud välsigne dig, vi syns i morgon".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 388
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 024
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp