Bukefalos 28 år!

skorpannorpan

Trådstartare
Ni som har dessa, vad tycker ni? Vad tycker er häst? Funkar de tekniskt som de ska? Är de värda pengarna? Betyga är ni snälla!:)
 
Sv: Ice-vibe

Puttar upp denna tråd istället för att starta en till!

Jag är intresserad av att höra om någon har ice vibe till knän? Finns det och till has också.

Någon som kan ge omdöme?
 
Sv: Ice-vibe

Har dom inte själv men en av mina bästa vänner har och hon är super nöjd med dom och pratar alltid gott om dom.
Har tydligen funkat väldigt bra om dom fått slag eller annat men även i förebyggande syfte t.ex. är tävling. Hästarna är helt rena i benen efter användning av dom.

Det ända negativa är väll att man får planera lite runt dom, de ska laddas och kylas och det kan väll vara lite bökigt om man ska iväg på tävling och inte har möjlighet till el eller kyl.

Men dom verkar iallafall värda pengarna enligt henne ;)
 
Sv: Ice-vibe

kl

Skorpanorpan har köpt sådana och är mycket njd med dem (hoppas hon inte tar illa upp att jag talar för henne), och jag har fått testa på min häst oxå och hästarna ÄLSKAR dem!
 
Sv: Ice-vibe

Har man en känslig häst (läs fullblod? :P ) så kan de reagera på vibrerandet. Jag har mutat min med mycket god mat samtidigt som hon har dem på och jag har fortfarande bara på första läget och nu tolererar hon det ganska bra. En gång när jag red så hade jag glömt alarmet på mobilen som börjar vibrera - och min lilla tuffla trodde att det var benskydden för hon blev helt galen och började tokstampa med frambenen, backa och småresa sig innan jag hann slå av mobilen
:rofl: :laugh:

ps. Hon hade naturligtvis inte icevibe på när jag red utan vanliga benskydd....
 
Sv: Ice-vibe

Jag tog, som RebeccaJoli skrev, beslutet och inskaffade ett par på falsterbo 2012 så jag har ju haft dem ett tag nu. Jag är nöjd. Jag kan ju inte säga att "men ååå vilket skillnad det är på hästen från om jag har haft dem till att jag inte haft dem" men det är väl inte riktigt det jag trodde hellre utan ville ha dem för att grunda för framtiden och kankse undvika skador och hältor.

Jag har dem på hästarna på frambenet innan ridning medan jag gör iordning resten. Har provat dem på lite alla möjliga å nån har ju flygit i taket av dem, dock halvblod :p, medan andra har gillat dem från första stund. Nån smackar bara jag kommer med dem. Jag är noga med att aldrig ha på isklampen om jag inte kan ha värme efter, först och främst i form av BoT paddar.

Jag ska köpa ett par till så att jag kan ha runt om för jag gillar dem. Det känns mycket bra och det burrar ända upp i manken på dem. Jag tror att detta är en bra grej för hästar. Min häst skar upp benet och då hon är som hon är så fick jag inte lägga om det igen vilket ledde till att det såklart svullnade upp. När hon inte längre hade PANIKONT(AAAAAAA!!!) så satte jag på wibesen och svullanden blev bättre av dem, inte allt på en gång men bättre och bättre. Vi har använt det på gallor och hästar som vilar för att hålla igång kroppen lite. "Min" äldre häst stukade till sig, hade wibesen på varje dag och efter bara en vecka var det som om inget hänt och hon har inte känt av det det allra minsta och hon är ändå 20 år.

Jag väljer att se att de gör något som är bra. Skeptismos kommer alltid sucka och höja ögonbrynet mot mig för att jag alltid faller för allt nytt :meh: men jag bryr mig inte, detta är en jättebra ide! Jag rekommenderar!
 
Jag puttar igen.

Är ni nöjda?

Min ponny har en skada höger bak efter en vrickning och jag vill både hjälpa och förebygga mer problem men de är ju inte gratis precis :p

(Hon är naturligtvis under veterinär behandling, inkl stötvåg).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
691
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
618
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
894
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 342
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp