Bukefalos 28 år!

Icke-hundägare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gabbi

Trådstartare
:crazy:
Robin var ute och gick med Rådi, och hunden slår en snabb drill. Strax efter passerar de ett äldre par där mannen halvhögt mumlar: "Ja, jag ogillar verkligen hundägare som inte tar upp efter sig!" Robin gick och lyssnade på en talbok, men hörde ändå, och tog ur hörlurarna och frågade om de menade honom. (Eftersom de föredrog att tala över huvudet på honom.)
Ja, jag menar dig, sa gubben. "Men hunden kissade ju," kontrade Robin, "det går inte att ta upp."
Gubben stegar då fram och inspekterar marken där Rådi satt, och hittar givetvis inte nummer två.
Istället för att be om ursäkt muttrar han att "man blir ju tvungen att dra alla hundägare över en kam!"
Det blir man väl inte?:confused: Skulle sambon kontrat med att, ja som hundägare blir man ju tvungen att dra griniga gubbar över en kam?

Dessutom, om man nu sett så många hundar som bajsat, borde man inte samtidigt lärt sig att se skillnad på hur en kissande respektive en bajsande hund ser ut? Det är inte särskilt likt.
 
Sv: Icke-hundägare...

Surt!

Kanske trodde att alla hundar lyfter på benet när de kissar... ;)
(= bajsar när den inte gör det..)

griniga gubbar finns det ju några stycken tyvärr.
 
Sv: Icke-hundägare...

Sådana där surgubbar är det nog bäst att försöka att strunta i, framförallt när de är dumma nog att fortsätta vara fåndumma efter att man visat att det faktiskt inte finns någonting att plocka upp.

Det bor en kvinna i ett område där jag bodde förut, som helt klart hade någonting emot hundar, eller i alla fall hundägare. Varje gång hon såg mig så blängde hon. Befann jag mig på en gräsmatta med hund så stannade hon och iakttog, oavsett om jag bara gick rakt över den för att ta en genväg eller om jag faktiskt rastade hunden.
En gång såg hon när hunden kissade och ropade högt "Det finns rastgårdar för sådant där!!"
Jag förklarade för henne att min hund var en liten valp som omöjligt kunde hålla sig tills vi kom till någon rastgård och att det faktiskt inte fanns någon skylt som talade om att det var rastning förbjuden där vi var...

En annan gång så formligen skrek hon "Man plockar faktiskt upp efter sig!" och jag sa att min hund kissade och det var liiite svårt att plocka upp hundkiss i bajspåse. Hon sa då "Du har ju inte ens någon bajspåse!" sedan vände hon sig om. Jag plockade då upp en bajspåse ur fickan och ropade "Kolla här! Kolla så ser du att jag har en bajspåse!" men hon skrek bara "Nej, det har du inte!" (utan att kolla) och gick så fort hon kunde därifrån.
Efter den händelsen bestämde jag mig för att inte bry mig om henne.
 
Sv: Icke-hundägare...

En av mina hundar såg en kasse som stod på marken. Apportglad som hon var gick hon fram till den innan jag han stoppa henne.

Låt inte hundjäveln pissa på kassen ropade gubben (och det kan jag inte klandra honom för)

Jag sa då att det är en tik och hon lyfter inte på benet och kissar.

Då muttrar han: Ja man vet aldrig.

Det var det där sista som gjorde knorren som gjorde att jag surnade till. Han kunde väl bara sagt JAHA eller hållt tyst.

Jag har bara väntat på att någon ska säga att jag ska ta upp efter mina kissande tikar, men det har faktiskt uteblivit. Pinsammast är när de haft sprutdiarrée. Då brukar jag låtsas plocka upp lite :o
 
Sv: Icke-hundägare...

Min pojkvän fick en skrikande granne efter sig när han inte "plockade upp" efter våran kissande tik. Vansinnig och rabiat kom hon nedspringande efter att ha sett honom från balkongen och inspekterade noga där hunden suttit.

"Ja men då hann du väl plocka upp när jag var i trappen"

Och gömt påsen vart då? I shorts-fickan? :crazy:
 
Sv: Icke-hundägare...

Precis det där har jag också råkat ut för. Gubben vägrade dock tro mig och tjaffsade emot istället för att gå och kolla. Hade nästan föredragit att han kollat bara så att jag kunde få rätt, för jag plockar ju alltid upp efter mig och tar ganska illa vid mig när folk gör sådana påhopp. Nu bara fortsatte han tjata och blev ju aldrig motbevisad. :mad:
 
Sv: Icke-hundägare...

Det där fick jag höra en och annan gång av pensionärer i området när min hund var "magsjuk" för inet så länge sedan. Han satte sig flera gånger utan att det kom något. Direkt stod någon i förnstret och knackade eller så fiock man kommentarer ute. Hur ska man plocka upp något som inte kommer???
 
Sv: Icke-hundägare...

Jag tycker faktiskt att alla ni oansvariga hundägare ska ha en stor skål tillgänglig som ni snabbt petar in under hunden när den ska kissa, herregud hundarna kan ju övergöra gräsmattorna här i sverige, tänk på de stackarns gräsrötterna som sen kommer gulna!! Fyyyyy på er! Att ni inte skäms!:eek:



:angel:
 
Sv: Icke-hundägare...

Det kan jag däremot erkänna att vi gjorde när Rådi var valp, förstörde gräset alltså. Hon hade en favoritfläck där hon kissade, och vi var så nöjda att hon höll sig så bra inne, och alltid kissade direkt vi satte ut henne, så hon fick fortsätta kissa där och den gulbruna fläcken i gräset växte. :o

Tillslut bytte vi, innan grannarna lessnade.
 
Sv: Icke-hundägare...

Haha du ska se min gräsmatta när jag har sommarvalpar, trots att man flyttar runt kompostgallerhagen ofta så blir det fin fina gula gräsplättar överallt. :D
Men jag bryr mig inte det minsta, hellre gräs mellan trampdynorna än sitta inne och uggla. :laugh:
 
Sv: Icke-hundägare...

Men det är väl din egen gräsmatta?
Den gör du ju vad du vill med.

Men varför anser hundägare att de har rätt att förstöra andras gräsmatta?
 
Sv: Icke-hundägare...

Fast de anser vi nog inte. Inte som jag uppfattar det. För vad Zizzy gör med hennes gräsmatta är upp till henne. Och när Gabbi märkte att de vart en ful fläck så flyttade hon på sin valp...

Var står det att hundägare tycker det är okej?
 
Sv: Icke-hundägare...

Jag sa då att det är en tik och hon lyfter inte på benet och kissar.

Då muttrar han: Ja man vet aldrig.

Fast i ärlighetens namn så vet man ju aldrig. Min tik lyfter på benet och markerar många gånger under en och samma promenad. Med tanke på hur många hundägare släpper fram sina hundar för att kissa överallt så kan man förstå att man ropar i förebyggande syfte. :) Synd att det ska gå ut över de som sköter sig bara.

Jag har sett att man i vissa djuraffärer inte längre bara nöjer sig med en skylt på dörren som vädjar att hundägarna håller koll på sina hundar, i vissa är det nu tvång att sätta skvättskydd på hanhundarna innan man går in. "Dessa finns att låna vid entrén." Ingen rök utan eld.

Det får mig att tänka på den där tråden om hur omöjligt det var att få chihuahuaor rumsrena.
 
Senast ändrad:
Sv: Icke-hundägare...

"Nej, det har du inte!" (utan att kolla) och gick så fort hon kunde därifrån.
Efter den händelsen bestämde jag mig för att inte bry mig om henne.

Helt otroligt vilka jäkla människor det finns :eek:. Man slutar aldrig förvånas heller... Har också varit med om och hört de mest absurda saker och folk vägrar att förstå. :crazy:
 
Sv: Icke-hundägare...

Men det är väl din egen gräsmatta?
Den gör du ju vad du vill med.

Men varför anser hundägare att de har rätt att förstöra andras gräsmatta?

Det anser dom nog inte alla ska du se. Däremot kan ju flera hanar och flera tikar faktiskt kissa på samma ställe utan att hundägaren vet att det har varit en hund där tidigare. Och vips så är gräsmattan gul. Det kan också ta tid innan gräsmattan blir gul även fastän det inte har kissat någon hund där på ett tag.
 
Sv: Icke-hundägare...

Jag har sett att man i vissa djuraffärer inte längre bara nöjer sig med en skylt på dörren som vädjar att hundägarna håller koll på sina hundar, i vissa är det nu tvång att sätta skvättskydd på hanhundarna innan man går in. "Dessa finns att låna vid entrén." Ingen rök utan eld.

Detta tyckte faktiskt jag var smart. Har aldrig varit med om det själv dock.
 
Sv: Icke-hundägare...

För vad Zizzy gör med hennes gräsmatta är upp till henne.
Men det skrev jag ju också.
Men det är väl din egen gräsmatta?
Den gör du ju vad du vill med.

Var står det att hundägare tycker det är okej?
Men om man tycker att det är okej att hundarna kissar på andras grädmattor, t.ex. kommunens, så tycker man ju att det är okej.
Längre ner i tråden så står det ju dessutom att hundägare vet att hundar gärna kissar där andra hundar har kissat.

Hur som helst så verkar i alla fall hundägare tycka att det är okej med kiss litet hur som helst och var som helst.
Varför är det så?
 
Sv: Icke-hundägare...

Det där fick jag höra en och annan gång av pensionärer i området när min hund var "magsjuk" för inet så länge sedan. Han satte sig flera gånger utan att det kom något. Direkt stod någon i förnstret och knackade eller så fiock man kommentarer ute. Hur ska man plocka upp något som inte kommer???

Min hund är väldigt lättstörd så hon kan sätta sig och kommer det någon avbryter hon och letar upp ett bättre ställe, här har folk slängt en och annan kommentar om att plocka upp till mig också, men som du skriver det är svårt att plocka upp något som inte finns.
 
Sv: Icke-hundägare...

Men det skrev jag ju också.



Men om man tycker att det är okej att hundarna kissar på andras grädmattor, t.ex. kommunens, så tycker man ju att det är okej.
Längre ner i tråden så står det ju dessutom att hundägare vet att hundar gärna kissar där andra hundar har kissat.

Hur som helst så verkar i alla fall hundägare tycka att det är okej med kiss litet hur som helst och var som helst.
Varför är det så?
ABSOLUT INTE!
Tycker nästan det är värre med hundägare som låter sina hundar pissa på andras gräsmattor, häckar, staket o soptunnor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 716
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Måste få skryta lite - eller okej, mycket, men är strålande glad å Svarta Ligistens vägar (eller, han börjar skifta i brunt, jag ger mig...
Svar
16
· Visningar
1 297
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 061
Senast: MulleMonster
·
Q
Övr. Hund Underliga \"hundmänniskor\" Har ni sökt hjälp av någon hundkunnig människa, tränare, instuktör, som inte alls haft samma uppfattning av...
Svar
13
· Visningar
1 955
Senast: Qvip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Olika sätt i olika länder
  • Hingststationer
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp