Bukefalos 28 år!

Icke-hundägare...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Icke-hundägare...

Man hade nog varit lika frisk om man tog och sprang en runda utan hund.

Man sparar landstingets pengar på sjukvård och försäkringskassans (statens) på sjukpeng.
Men det innebär väl inte att man måste förstöra lyktstolpar och smutsa ner?
Det måste ju gå att lösa så att samtliga dessa pengar går att spara.
 
Sv: Icke-hundägare...

Man hade nog varit lika frisk om man tog och sprang en runda utan hund.

Man sparar landstingets pengar på sjukvård och försäkringskassans (statens) på sjukpeng.
Men det innebär väl inte att man måste förstöra lyktstolpar och smutsa ner?
Det måste ju gå att lösa så att samtliga dessa pengar går att spara.

hade spelar ingen roll. vad som faktiskt sker är en annan. folk springer inte en runda utan hund. dessutom så missar du den psykiska effekten som hundar har på människor. vi blir inte brara friska av motionen, vi blir friska av att kela med dem.

det går säkert alldeles utmärkt att lösa så hundarna inte pinkar på lyktstolpar. men det kommer bli svårt för folk att ändra sig. ett mycket lättare sätt att lösa "trasig-stolp-problemet" är att skydda stolparna där det behövs. det skyddar ju också mot vägsalt. skiten ska man plocka upp och det gör redan de allra flesta.
 
Sv: Icke-hundägare...

´

Och jag minns när du gjorde en tråd om att du opererat dig i underlivet. Eftersom du kritiserar så många som gör skönhetsop så fick du en del svar i den tråden.
Jag bl.a undrade varför skattebetalarna ska betala din op. Du svarade att det hade blivit så efter du fått barn så det var en rättighet. Det kom sen upp att det skulle bli bättre att rida för dig, och jag undrade då fortfarande varför vi ska betala för det.
Svaret blev att eftersom att rida och idrotta är en nyttig sak som gör att människor mår bra, så förebyggde du din hälsostatus.

Tänk vad konstigt, när det gäller dig själv då ska skattebetalarna betala så du kan rida, men när det gäller andra då är det inte samma sak.
Och faktum är att så är det väldigt ofta när du diskuterar här på buke.
Synd bara att inte flera har förståt att du bara vill dra åt snaran lite för irritera folk och se hur de reagerar.
Du vrider och vänder på allt bara för att du ska det, och till slut blir du bara löjlig.

Du har ju själv skrivit en gång att du gör så här medvetet för att retas.

:bow:

tioooooooooooo
 
Sv: Icke-hundägare...

Jag tycker fortfarande att det är befängt att jämföra sjukvård med fritidssysselsättning.
Att sjukvården skall laga de skador som vi får borde väl vara självklart för alla.
Men inte för dig tydligen.

Det har inte att göra med att ingen tycker att du skulle fått din operation, utan ditt sätt att resonera på. Du drar detta så långt så att det bara blir rent trams utan sunt förnuft. Det har gått från att "man kunde önska att hundarna inte pissade i stan" till något så cellnivåsanalyserat att det blir in i absurdum. Det handlar inte heller om att tävla om vem som har det värst, många gånger kan man inte sätta sig in i en annan människas tänk riktigt om man inte gått i dennes skor. Man kan inte säga till en människa i ett i-land som mår skit att "men tänk på barnen i Afrika".

Hur vet du hur folk skulle må om de inte hade sina djur?!
 
Sv: Icke-hundägare...

Man hade nog varit lika frisk om man tog och sprang en runda utan hund.

Man sparar landstingets pengar på sjukvård och försäkringskassans (statens) på sjukpeng.
Men det innebär väl inte att man måste förstöra lyktstolpar och smutsa ner?
Det måste ju gå att lösa så att samtliga dessa pengar går att spara.

Det är så märkligt, för att under hela mitt liv har jag bott i 2 MYCKET hundtäta/katt täta områden utan att någonsin ha sett en enda förstörd lyktstolpe, det är samma gamla lyktstoplar som står där idag som stog där för 15 år sen.
 
Sv: Icke-hundägare...

*kl*

Nu har ni ältat detta ämne i 19 sidor och jag är väldigt tveksam till att ni kommer så mycket längre.
Och ska sanningen fram så är ni på gränsen till att ta "skitkastningen" till högre höjder än vad forumet tillåter.

Därför låser jag tråden.

/lillebill,moderator på Hund
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 687
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Måste få skryta lite - eller okej, mycket, men är strålande glad å Svarta Ligistens vägar (eller, han börjar skifta i brunt, jag ger mig...
Svar
16
· Visningar
1 296
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 040
Senast: MulleMonster
·
Q
Övr. Hund Underliga \"hundmänniskor\" Har ni sökt hjälp av någon hundkunnig människa, tränare, instuktör, som inte alls haft samma uppfattning av...
Svar
13
· Visningar
1 952
Senast: Qvip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp