Igångsättning mm.

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pollykex

Hej allihopa. Skulle jätte gärna behöva lite hjälp och tips.
Min häst har nu stått i ca 1 månad, har blivit skrittad 2 gånger nu på den tiden. Han har väldigt bra grundkondition och tävlade mycket dressyr för ca 2-3 år sen.
Någon som har några bra tips på igångsättning av en häst som stått ca 1 månad?

Sen tänkte jag kolla om någon vet om det är farligt att ge hästen rapsolja? Har hört av många att det är bra , för det är mycket bra fetter i den, Men har även hört av många att det inte är bra för häten kropp. Någon som vet?

mvh carolina
 
Sv: Igångsättning mm.

Jag lossade denna tråd, som varit nålad överst i forumet i flera veckor, för ett par dagar sen. Det var några, som undrade varför det är så många nålade trådar i forumen.

Är det då för mycket begärt att ni använder sökfunktionen och använder någon av de många senast startade trådar i ämnet, som redan finns?

Igångsättning efter bete, konvalescens och liknande uppehåll

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: Mia_R
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 524
Senast: Fiorano
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp