Bukefalos 28 år!

Ihopslagning av kategorier

megasus

Trådstartare
I morgon på tävlingen jag ska på är det i första klassen 4 B-ponnyer, sen är vi bara 2 C-ponnyer och sen 6 D-ponnyer (japp, väldigt många starter va? :smirk: )
Kommer vi C-ponnyer bli ihopslagna med B eller D??
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

Vet inte vad det är för status på tävlingen du ska på och inte heller om det är hopp eller dressyr, utan den infon går inte din fråga att svara på.
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

Enligt TR bör inte sammanslagning vid lokatävling eller lägre ske, men det står som sagt BÖR (vilket innebär att det borde bli clearround i C men en vanliga klasser i B och D), kommer de trots allt att slå samman så blir det C och D som slås samman.

TR 1 moment 132-10.
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

Fast min dotter som rider b-ponny har ridit lokala dressyrtävlingar där de har slagit ihop kat B+C.
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

C kommer att slås ihop med D. Eftersom det alltid är ganska få B-ponnyer på dressyrtävlingar (för visst tävlar du dressyr?) så räcker det med 3 stycken B-ponnyer för att det ska bli en klass. Alltså klarar B-ponnyerna sig själva. Så C kommer att gå med D. Angående att sammanslagning inte bör ske på lokaltävling så kan jag säga att det har alltid blivit sammanslagning vid liknande situationer när jag tävlade lokalt.

break_a_leg: Det beror som sagt på hur många B-ponnyer det är. Är det 1 eller 2 stycken ska de slås ihop med C.
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

måste då fråga detta, angående en tävling jag var på för typ två år sedan (lokal dressyr det med)

I LA:n var det 2 B, 4 C och sen ett antal D som jag inte kommer ihåg exakt, men 10-12 st kanske.
Här blev alla 3 kategorier ihopslagna tillsammans. Borde det inte ha vairt B+C tillsammans och sen D för sig? Eller har jag fel??
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

läsa gärna att jag skrev att det står Vid lokal tävling eller lägre BÖR kategorisammanslagning ej ske. Jag skrev inte att man inte FÅR slå samman kategorierna men det rekomenderas inte att göra det.
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

Var det över 5 starter i kat D så skulle inte alla kategorier slagits samman utan endast B och C. Du har helt rätt.
 
Sv: Ihopslagning av kategorier

Så då var jag alltså placerad egentligen då... :smirk:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 149
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 839
Senast: Valle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 594
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp