Bukefalos 28 år!

Imorgon hämtar vi honom!!

jonnaerixon

Trådstartare
Efter 5,5 års längtan och över ett års planering är det äntligen dax. Imorgon hämtar vi hem Türingens Zolo! Har tidigare mestadels smygläst härinne på buke men det kan nog bli en del frågor framöver.

Lägenheten är valpsäkrad, försäkring tecknad, alldeles för mycket inköpt... Nu saknas bara det allra bästa.

Det återstår iof att välja lokalklubb inom sbk. Funderar på göteborgsavdelningen eller gmbk. Eller båda. Några tips?

Nu ska jag adventspynta så det är fixat och klart till Zolo kommer hem och sen försöka sova någorlunda. Misstänker att det blir en lååång natt med tanke på hur långsamt de senaste veckorna har gått.

Hälsningar Jonna
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Åh vad spännande! Grattis till valpen :)
Och hur söta som helst, valparna (kollade på kennels hemsida!).
Vad har du för planer för hunden? Alltså tränings/tävlingsmässigt.
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Vi har ett ekipage på klubben, en turingen hund (turingens vilja) som det går jättebra för inom lydnad och brukset. :) Lycka till med din valp!
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Tack så mycket!!

Planerna är att träna och tävla både lydnad och bruks. Tilläggas bör att jag är amatör helt och hållet men kommer träna, träna och träna för att stå där på startlinjen! Valet stog mellan hästarna och hund och jag kände att det är hundarna som drar mest. Dessutom ett intresse som både jag och min sambo delar.

Vilja känner jag till litegrann, kikat på hennes blogg en del och min sambo är från stenungsund och vet vem yvonne är. Kul med lite türingenhundar i trakten! :)
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Kul!
Vad är det för ras? (eftersom jag är en sån lat jävel och inte orkar gå in på skk och kolla...)
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Grattis! Valptiden är härlig! (och jobbig...)
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Åh vad kul med en liten rotta :love: Türingen's brukar ju ha fina hundar (törs inte säga annat när det fött upp pappan till min :D) och ha en tanke bakom sitt avelsarbete.
Lova ett visa bilder sen när du får hem honom!
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Nu är han hemma och sussar lugnt i sin biabäd. Hemresan gick jättebra, 2,5 timmar i bil och inget gnäll alls. Lite gnydde han här hemma på kvällen men nu har han börjat utforska allt nytt.

Här kommer några bilder på Zolo:

29937422.jpg


29937423.jpg


29937430.jpg



Behöver jag säga att han naturligtvis är alldeles alldeles underbar :)
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Vilken underbar liten en... Min ar nu tva ar och det basta som hant mig.:)

Lycka till med den lille och ha kul "pa vagen".
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

Nämen, vilken liten goding!

Rottisar måste vara bland de raser vars valpar är absolut sötast.
 
Sv: Imorgon hämtar vi honom!!

De där bilderna skapar ett lätt habegär!:love: Lycka till med den lille!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp