Bukefalos 28 år!

Import från Norge

Lenis

Trådstartare
Har några frågor som jag är övertygad om att nån här på buke säkert kan ha koll på :)

Går i tankar om att importera valp från Norge, vilket ju ska vara det lättaste landet att ta in ifrån. Men undrar lite. Finns det någon speciell ålder som ska följas för att det inte ska bli knas, nåt datum som registreringsansökan ska vara inne osv?

Det står såhär på skks blankett om import:
Hundar registrerade inom Norden
För registrering i SKK insändes ifylld registreringsansökan för importerad hund tillsammans med det danska/finska/norska/
isländska registreringsbeviset i original. Hunden erhåller ett svenskt registreringsnummer som därefter är det officiella. Nytt
registreringsbevis utfärdas ej av SKK.


Står jag utan stamtavla då sen? För det står ju att ingen ny utfördas och att jag ska skicka in originalet?

Om det är nåt mer att tänka på så skriv gärna :)
 
Sv: Import från Norge

Nu kan jag ingenting om att importera, men vad jag har förstått det som så stämplar SKK bara dit ett nytt registreringsnummer och skickar tillbaka stamtavlan :) Så är det iaf på mina bekantas hundar som är importerade från Finland
 
Sv: Import från Norge

Ungefär så ja, fast SKK tar ibland en himla lång tid på sig.
Vad gäller stamtavlor från NKK, så skickas inte regansökning in förrrens alla valpar är sålda, så det kan ta tid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ska just till att skicka iväg registreringsansökan för importerad hund i brevlådan, jag skickade efter det lilla blåa pappret som nu är...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: FrittePower
·
Övr. Hund Jag tycker det är ypperligt! Finns så många som lägger ner tid, arbete, svett och tårar och för att inte tala om pengar på sitt...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Zizzy
·
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp