Info om ligghall

E

Enniscorthy

Hej! Jag och min familj ska bygga en ligghall och vi vet nog det mesta om reglerna mm. Har funderat på att köpa färdig ligghall men det är DYRT.
Är det någon som har byggt ligghall som har ritningar på en sådan? Skulle vara tacksam för hjälp. Ligghallen ska vara 28 kvm (Alltså plats för 3 hästar) Undrar även var man kan få tag på billigt byggmaterial till ligghallen.:confused:

TACK!:)
 
Sv: Info om ligghall

Jag byggde en till mina hästar i höstas, den är 6x8 meter, dvs 48 m2 och används av 2 hbl, max att det skulle kunna gå en häst till där för att de ska använda den.

Min har 3,5 täckta väggar, baksida och sidorna är heltäckta och sedan är framsidan, som är 8 meter lång delad. Dvs det är 2 ingångar med en vägg mellan, det är väldigt bra när det är fler hästar som ska gå där.
Och jag har lägsta punkten på taket på framsidan, då är det svårare för vinden att få tag.

Taket är av plåt, hela längder, täcksidorna är av lockvirke. Stommen måste vara rejäl, vill man kan man spara på att använda telefonstolpar som hörnstolpar. Man kan ju ha plåt som täcksida, men det skulle jag aldrig våga om de sparkar igenom...

Summa summaro skulle jag tro att min ligghall gick på 20 laxar, men det var kompispris på mycket. Så, det kostar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
780
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 338
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 262
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 671
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp