Bukefalos 28 år!

Införa poäng i LC.

Kissing Spine

Trådstartare
Bara en tanke... Som jag förstod det så räknar man inte några poäng i lokala tävlingar och kan alltså inte bli uppklassad. Tycker ni att det kanske borde införas med tanke på att det finns många som ligger kvar nere i LC och LB eftersom de vinner där?
 
Sv: Införa poäng i LC.

Nej det tycker jag inte. En del hästar har bara kapacitet upp till typ LB och det vore inte så schysst mot dom om dom sen inte får starta någonting bara för att det går bra för dom i de lägre klasserna....
 
Sv: Införa poäng i LC.

Det tycker inte jag heller att man ska införa. Av samma anledning som starcraft skrev. Många som tex. tävlar lektionshäst/ponny kommer inte tävla högre än lokal och ska de inte få tävla bara för att det går bra, näe. De som har hästar/ponnyer som kan gå högre än lokal LB brukar inte stanna kvar i de klasserna heller. Det finns inga seriöst satsande ryttare som sitter och nöter LC år efter år.
 
Sv: Införa poäng i LC.

Nä de tycker jag inte... :smirk:
Av samma anledning som starcraft... :D
Ha d!
 
Sv: Införa poäng i LC.

i LC rider man antingen i utbildningssyfte för att senare kunna rida högre klasser, eller om häst/ryttare inte har kapacitet för högre klasser.
ingen som satsar seriöst sitter och rider LC hela livet, och är LC det enda man kan rida ska man få göra det!
 
Sv: Införa poäng i LC.

Jo, på ett sätt tycker jag det.
Av samma anledning som du - dvs eftersom många sitter o "nöter" i LC/LB bara för att vinna. Visst, alla kanske inte har hästar med LA+ kapacitet, men varför itne försöka komma ett steg längre istället för att sitta o vinna massa "småklasser"??

Fast å andra sidan så har ni andra väldigt bra argument till att inte införa detta, så det kan jag oxå hålla med om.
 
Sv: Införa poäng i LC.

Jo jag håller med både mig själv (haha) och de andra.
Har man en häst som tex. är lite äldre eller inte så "duktig" är det ju inte så kul om man inte ska få tväla på grund av att hästen är för bra i de klasser den klarar.
Men tyvärr finns det ju många som gott och väl skulle kunna rida större klasser, och då blir det ju spec. i hoppning flängridning för att man måste rida fortare och snävare för att ha ngn chans.
 
Sv: Införa poäng i LC.

de kanske e så att de inte alls skulle kunna rida högre klasser för då måste man börja RIDA för att vinna å inte bara flänga runt....
 
Sv: Införa poäng i LC.

nej, det tycker jag nog inte. Argumenten varför är redan sagda... ;)
Men på ett sätt kan jag hålla med dig också, för vissa är verkligen extrema på det där! För några år sedan var det en tjej som tävlade lokal dressyr på sin D-ponny och hade gjort detta i 7 år! Och iallafall de 4-5 senare åren så var det inte många tävlingar hon INTE vann... Är det verkligen kul? Att åka på tävlingar år ut och år in och vara totalt överlägsen? Dom hade ju verkligen kapacitet för högre klasser, och om inte annat så är ju faktiskt en LB en LB både på lokal och regional... Men hon gillade väl att få rosetter antar jag... :smirk:
Och man skulle ju kunna tänka sig att det kanske var att hon inte "hade råd" att betala regional-licens, men det sprack då hon tävlade regional hoppning med en annan ponny....
 
Sv: Införa poäng i LC.

Mm sådär har jag också sett många göra i dressyr :/
Tycker inte heller att det skulle vara så kul att rida och vinna de klasserna, när man vet att de andra knappt har ngn chans... Då kan man ju lika gärna rida hemma och köpa saker till sig själv istället för att betala anm'älningsavgiften :S
 
Sv: Införa poäng i LC.

Nej varför ska man det, som en del redan har skrivit så skulle det tvinga upp hästar och ryttare som kanske inte är mogna för dom höjderna, tycker att all uppklassning borde plockas bort, man får använda sunt förnuft tycker jag.
 
Sv: Införa poäng i LC.

Nej, inte så att man blir uppflyttad men poäng borde finnas. Jag tycker att en domare som ser totalt överlägsna ekipage ska ge rekommendationer till ryttaren att det kanske är bäst att gå upp en klass. Många kanske inte själva ser att de faktiskt har kapacitet.
 
Sv: Införa poäng i LC.

ja precis, har man kapacitet att kunna konkurrera även i högre klasser så måste väl det ändå vara roligare att försöka göra det än att bara rida runt i LC och samla blågula rosetter på hög där? Det skulle iaf jag tycka!
 
Sv: Införa poäng i LC.

Det där tror jag faktiskt inte på. Visst, hon kanske red lokal tävling i 7 år och blev placerad ofta. Men ponnyn kanske inte hade kapacitet för mer, och många som rider lokal på sina mediokra hästar blir ofta placerade eftersom de måste rida så perfekt de kan för att kompensera hästens kvaliteer. De som sitter på finare hästar och ponnyer räcker ofta inte upp till en förstaplats om de har missar. Ett bra rider LC/LB-program slår en fin häst/ponny hur lätt som helst. Jag har tävlat en lektionsponny på lokala och regionala tävlingar 2001-2004 och vi vann väldigt ofta lokal LC och LB. Det var många som tyckte att jag skulle rida högre klasser, det visste jag om. Men ponnyn hade inte kapacitet att gå LA förrän jag lärde mig att rida fram det ur henne (det lilla som fanns). Och det tog ett tag, men sen tog vi oss upp till regional LA och FEI. Men det tar tid. Som jag sa förut; inga seriöst satsande ryttare tycker att det är kul att bara rida LC, LB.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: hamilton1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 325
Senast: LiviaFilippa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: hamilton1
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
385
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp