Bukefalos 28 år!

Information om hingstar (sammlingstråd)

Freyfaxi

Ja någon som kan berätta lite om denna hingst? jag har sökt i trådar men hittar ingen inget

Det verkar bara finnas en svartvit bild ute på han för det är bara denna bild jag hittar när bilder läggs ut på han..
Någon som har mer ridbilder och uppställingsbilder på han vore jag tacksam.


Tycker han är en av de vackraste isabellhingstar jag sett:love:

Någon som har avkommer efter han? bild vore bra=)
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

:) Ville bara säga att Kjarval fra Saudakroki är far till mitt sto, Stör fra Reykjahlid så våra hästar är visst också släkt!:idea:
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Freyfaxifrreyjarnpi.jpg


Verkar bara vara en endaste bild ute på nätet på han eftersom det hela tiden bara kommr upp denna bild på han när amn frågar om bilder..Ingen som har några fler i fär om inte annat???
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Förmodligen finns bara den bilden officiellt, den är mycket gammal och att fotografera då var inte samma sak som idag. Det var dyrt att fota, därför tog man bara det som behövdes. Kanske har någon en privat bild, det är ju möjligt förstås om du har tur.
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Knapp*
Någon som vet något om Kylja från Östbyn, eller något öht om hästar från Östbyn på sent 80-tal?

Har också en häst från Östbyn, hade tyckt det vore kul att veta var det låg och lite mer om det:).
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

konstogt att det inte finns bilder..jag har ju en 4 åring efter han och för 4 år sedan var de inte dyrt att ta bilder;)

De verkar inte direkt vara intresserade av att göra reklam för hoingsten..
INgen hemsida ingenting av ägaren..
Dåligt tycker iafllafall jag
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Men man brukar vilja ha en bild på föremålet in action, jag utgår ifrån att denna hingst har lämnat den biten av action bakom sig och ägnar numera sin tid till annat.:angel:
En häst som inte ridits ordentligt på ett tag, är väl kanske inte till sin absoluta fördel utseendemässigt vilket inte hindrar dem från att utföra det dom numera är tilltänkta för med bravur. Dvs de lämnar ju fortfarande samma saker efter sig.
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Sen så kanske det finnas andra orsaker till att det inte finns så många offentliga bilder på Freyfaxi. För om jag har fattat det rätt så han har väl eksem. Då är det kanske inte så kul att lägga ut bilder på honom om man säger så. Det har väl heller inte kommit fram några avkommor som har varit tillräckligt bra utan det har väl mera handlat om kvantitet istället för kvalité. Det finns ju andra som vet mer om honom än jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Hehe ja han är ju inte direkt ungdom längre.. men endå gamla bilder från när ahn tävlat å så kan man ju ha upplagda..

Hur som helst dåligt att de bara finns 1 endaste bild i hela världen på han utlagd p ånätet hehehe
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Mjo men de spelar ingen roll tycker jag.. bilder vill amn iaf ha..
Alla avlar inte för att få fram tävlingshäsatr Freyfaxi är en av de bästa hingstar tycker jag som är bra om man INTE vill ha en tävlinghäst att tävla VM med..

De ska finnas hingstar för oss alla och inte bara tävlingsknuttar;)

Bilder vill man ha oavsätt om hingsten gett CP avkommer eller kungar
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Absolut! Visst ska det finnas bredd men man får liksom räkna med att en äldre hingst som inte marknadsförs aktivt av sina ägare eller har avkommor som marknadsför honom exempelvis genom tävlingsmeriter eller avelsbedömning inte får samma uppmärksamhet som en hingst som marknadsförs mer aktivt eller vars avkommor har börjat visa framfötterna. Det handlar inte om att hingsten skulle ha gett CP avkommor (=hemskt utryck) eller liknande. Ägarna har uppenbarligen valt att inte marknadsföra honom och har han dessutom eksem så kan man förstå om de inte vill visa upp honom.
Varför kontaktar du inte hans ägare och ber om mer information och bilder?
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Men ring hingstägaren och be att få åka och hälsa på och ta bilder.
Det finns betydligt yngre hingstar som är aktiva och som inte marknadsförs alls.
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Men ring hingstägaren och be att få åka och hälsa på och ta bilder.
Det finns betydligt yngre hingstar som är aktiva och som inte marknadsförs alls.

Jag kan bidra med telefonnummer och vägskrivning om det skulle behövas:)
Annars så funderar jag på om inte em76 kan tänkas ha några bilder? Jag ska se om jag kan lyckas med att lokalisera mina gamla nummer av Geysir-källan. Vet att det har funnits bilder på Freyfaxi där.
Lite kul är ju annars att Freyfaxis bästa avkomma Hekla frá Þóreyjarnúpi nu har gett en godkänd hingst. Han heter Þrymur frá Þóreyjarnúpi och är efter Óður frá Brún. Þrymurs bedömning är som följer: 7.76 för extriör och 8.23 för extriör och totalt ligger han på 8.04 som fyrgångare.

Här i Sverige så är det väl kanske Vigdis från Hynnenäs som är mest känd i och med att hon tävlats av systrarna Vas.
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Jag har ett par gamla pappersbilder av Freyfaxi och hans ston. tina_sj har också bilder.
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Åhh har du telefonnummer?? pm:a mig de om du vill självklart att ajg vill åka ner och ta massvis bilder på min hästs pappa:banana:
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Intre så illa pinkat då??
själv tycker jag freyfaxi är supervacker.. synd att han har exem.. jag avlar inte på exem.. men men finns ju andra vackra isabellhingstar..
Själv har jag bestämt att använda Thorsteinn på mitt sto nästa gång de skall till å bära föl för henne..
Lär dock dröjja minst 4 år.
Hoppas han är fortfarande hingst då=)

Annars blir de väl någe annan läcker isabellhingst
 
Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Nä men han har ju marknadsförts en ågng i tiden var de jag tänkte på att inga bilder från någe tävlingar ingenting..

visst är de så syns du inte så finns du inte, men de finns ju inga telefonnummer hellr de går ju itne att få tag på telefonnummer eller så är de bara ajg som är väldigt okunnig på att söka..
Vi kör på de sistnämna:o
 

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 261
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp