Information om vilka tåg som avgått/står var?

Det är ju inget man ställer sig och gör om man sitter fast på Stockholm C och ska till Gävle i det kaoset tyvärr. Bara att konstatera att 2023 kan man inte få rätt information trots vi är ett IT samhälle. O_o
I det läget ställer jag mig vid en infotavla i vänthallen och kollar först tåget jag ska åka med, var exakt det befinner sig enligt 1409. Sen nästa tåg som jag skulle kunna åka med, om det ser ut att komma före det första. Osv. Inställda tåg har jag ju ingen glädje av då så att dom är borta från infotavlan är ju inte ett problem. Tåg som redan har gått från Stockholm har jag ju inte heller nån glädje av så det är inte heller ett problem. Ersättningsbussar skyltas eller hanteras av kundtjänst och har inget med diverse tågappar att göra. Jag förstår nog inte vilken info du vill ha som inte kan fås fram av infotavlor, appar, eller kundtjäst kombinerat eller var för sig :) tåget som inte avgått står kvar på tavlan i vänthallen, är dom borta är det avgånget eller inställt liksom? 1409 har även en stationsbevakning med positionering och ev felkoder likt dom som finns på infotavlor på plats på stationerna. Tex 583 kommer försvinna efter 18:16 då avgångstiden är passerad- iom att det inte är ett alternativ längre oavsett om det är inställt eller inte.
IMG_7644.png
 
I det läget ställer jag mig vid en infotavla i vänthallen och kollar först tåget jag ska åka med, var exakt det befinner sig enligt 1409. Sen nästa tåg som jag skulle kunna åka med, om det ser ut att komma före det första. Osv. Inställda tåg har jag ju ingen glädje av då så att dom är borta från infotavlan är ju inte ett problem. Tåg som redan har gått från Stockholm har jag ju inte heller nån glädje av så det är inte heller ett problem. Ersättningsbussar skyltas eller hanteras av kundtjänst och har inget med diverse tågappar att göra. Jag förstår nog inte vilken info du vill ha som inte kan fås fram av infotavlor, appar, eller kundtjäst kombinerat eller var för sig :) tåget som inte avgått står kvar på tavlan i vänthallen, är dom borta är det avgånget eller inställt liksom? 1409 har även en stationsbevakning med positionering och ev felkoder likt dom som finns på infotavlor på plats på stationerna. Tex 583 kommer försvinna efter 18:16 då avgångstiden är passerad- iom att det inte är ett alternativ längre oavsett om det är inställt eller inte.
Visa bifogad fil 134403
Var i sitsen att tåg som försvann från tavlan inte alls hade avgått därav önskan att se att de verkligen avgått. Jag ogillar starkt att åka tåg, varje gång är det något som händer känns det som och ingen info finns. Sist satt jag på ett tåg som skulle avgå och som sedan blev inställt 1timme och 15min efter avgångstid och under den tiden visade det sig att ett annat tåg till samma stäcka hade avgått men det gick inte att hitta på något vis så man hade haft en chans att byta. Det är sådant jag är ute efter. Jag satt då med SJs app och kollade och insåg att det andra tåget gått efter det avgått via VT appen och trafikinfo. Men jag hittade det inte INNAN det gått. Det hade dessutom avgått inte ens 10% fullt och på mitt tåg stod det folk för att förhoppningsvis komma dit de skulle.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 573
Senast: Trott
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 133
Senast: alazzi
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 659
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp