inga dåliga krav

Pallas_Athena

Trådstartare
Jag vart inne och sökte jobb så hitta ja denna annonsen


"Uppfödnings och tävlingsstall söker beridare för inridning, utbildning och tävling av hopp- och fälttävlanshästar. Du har erafrenhet av svår klass i fälttävlan, uppfödning och av ridning/utbildning av hingstar.
Vidare har du goda kunskaper i tyska, engelska och gärna ryska. Du har körkort för lastbil.
Vår gård ligger ca 100 ha ligger vackert i skogen, ca 70 km från Malmö i södra Sverige och ca 100 km från Köpenhamn. Vi kan hjälpa till med boendet. "

annan löneform

hur många har denna utbildningen och lastbils kort och sen jobba för minimal lön?:confused:
 
Sv: inga dåliga krav

Annan löneform måste väl inte betyda minimilön? Även om det ofta är så.
 
Sv: inga dåliga krav

Hej!

I hästsammanhang brukar annan löneform innebära, kost, logi och eventuellt stallplats till egen häst. Har man tur får man fickpengar.. Läskigt nog är det många "utbildade" som kommer hem till sverige, ser sin chans att få jobba hos nån av de kändare ryttarna (i hopp om att få massa hjälp, massa hästar att rida och bli jätteduktiga) och så får dom ingeting av det utlovade...

/ Lavinia, som sett en av sveriges bästa dressyrryttare göra sej av med utbildade beridare på löpande band..
 
Sv: inga dåliga krav

det låter ju helt sjukt. Hur många som har efrarenhet av svår klass försöker inte satsa på sin egen ridning.. de som ser det här som en chans borde nog tänka om lite grann...Hur många kan egentligen ryska :p? Jaja, det här är bara min åsikt. Finns kanske de som med glädje skulle ta jobbet?
 
Sv: inga dåliga krav

Passar man in har man nog inte sa mkt konkurrens iaf!:idea: ;)
 
Sv: inga dåliga krav

"vi kan hjälpa till med boendet", så man ska även betala sitt eget boende, och annan löneform är väl bananer....
*suck*
 
Sv: inga dåliga krav

Dom lär väl inte ha lätt att hitta någon:p
 
Sv: inga dåliga krav

Väldigt vad hårda alla är här då.
Det finns visst folk med dessa kvalifikationer.
Men de brukar ha litet krav på sitt liv.

Annan löneform kan betyda:
  • Delägarskap.
  • Provision.
  • En jäkligt bra häst som del av lön.
  • El. liknande.

I alla fall så är det så i andra delar av ärlden än hästvärlden.
 
Sv: inga dåliga krav

pallas_athena skrev:
hur många har denna utbildningen och lastbils kort och sen jobba för minimal lön?:confused:
Jag har inte goda kunskaper i tyska och ryska...dock kan tyskakunskaperna nog fixas till lite snabbt om jag lägger ner mej. ;) Men resten passar in på mej...förrutom att jag undrar vad annan löneform innebär för just de personerna som anställer.

Sedan att jag tjänar mer pengar på att arbeta för mej själv, och inte vill vara anställd av någon annan har kanske inte med saken att göra. ;)
 
Sv: inga dåliga krav

MissOnly skrev:
Hur många som har efrarenhet av svår klass försöker inte satsa på sin egen ridning.
Ganska många. Det är inte alla människor som har råd att hålla hästar i de klasserna eller ens tiden. En fälttävlanshäst på den nivån kräver en hel del.
Jag sålde min fälttävlans häst till Saudi-Arabien, köpte ett par fina ston och levde gott på pengarna jag tjänade ett par år. Det var det värt!! :banana:
Dock kan jag sakna honom enormt ibland, och det är därför jag aldrig tänker ändra min avatar.
Numera är jag inte alls så oroad över min ridning, utan tycker att aveln är roligare och mer intressant. Jag orkar inte hålla både mej själv och en häst i den konditionen längre.
 
Sv: inga dåliga krav

Håller med, har man alla de egenskaperna så hoppas jag att man vet att ställa krav på arbetsgivaren, och se till att få ordentlig ersättning, även om det är "annan löneform".
 
Sv: inga dåliga krav

Annan löneform ska helt enkelt stå för att man inte får lön av den vanliga sorten, utan något specialarrangemang, vare sig det är mer eller mindre värt än reda pengar (värdet blir också subjektivt).

Är det inte så, då är det så dags att folk inom hästbranschen inser sitt eget värde och inte går med på att jobba på sådana villkor. Med tanke på hur många som spottar och fräser så fort de ser orden "annan löneform" så håller attityden redan på att förändras. Det är klart att arbetsgivarna inte ändrar sig om de inte får en anledning till det, dvs mer krav på sig.
 
Sv: inga dåliga krav

Ojoj, de va inga dåliga krav, å alla dessa språk :rofl: jisses, skulla jag aldirg klara, haha ^^:p
 
Sv: inga dåliga krav

Jag har funderat på den här.
Jag har ridit på SM-nivå i min gren.
Jag har haft egen avel och uppfödning och utbildat hingstar.
Jag talar flytande engelska och hygglig tyska, dock ingen ryska.
Och jag har körkort för både lastbil och buss.

Jag skulle kunna jobba mot att fritt få disponera del i anläggningen även för egen verksamhet och fri tillgång på hö, strö och hovslagare.
Annan löneform.
 
Sv: inga dåliga krav

Jag har jobbat för "annan löneform" och jag fick då gratis boende och lite mat (inte all mat) och jag hade mina två hästar där utan att betala annat än hovslagare och dylikt. Jag fick väl kanske 700-900 kronor i månaden i fickpengar. Det skulle ha varit drömmen, men jag fick jobba 16 timmar om dygnet med extremt tuffa fysiska grejer, rida uppåt 8 hästar på en dag, ingen rast, så fort man lagt ner gaffeln vid lunch var det dags att jobba igen och så vidare. Jag jobbade 6-7 dagar i veckan. Även om jag fick jobba med det jag ville allra mest, så var det inte värt det när kroppen började säga ifrån och jag fick 40-gradig feber på grund av en kraftig viktnedgång. (Ca 5-6 kilo på lite över en månad, och det är mycket om man redan bara väger 53-54 kg och dessutom under tiden har byggt upp massor med nya muskler.) Hade arbetet legat på en nivå som är mänsklig och inte på någon superhjälte-nivå så hade det kanske fungerat i längden. Men tyvärr har jag insett att många hästjobb av samma typ som det jag hade går ut på samma sak. Bor man på gården kommer man inte undan, utan får jobba från gryning till framåt midnatt (ibland).
 
Sv: inga dåliga krav

pallas_athena skrev:
Jag vart inne och sökte jobb så hitta ja denna annonsen


"Uppfödnings och tävlingsstall söker beridare för inridning, utbildning och tävling av hopp- och fälttävlanshästar. Du har erafrenhet av svår klass i fälttävlan, uppfödning och av ridning/utbildning av hingstar.
Vidare har du goda kunskaper i tyska, engelska och gärna ryska. Du har körkort för lastbil.
Vår gård ligger ca 100 ha ligger vackert i skogen, ca 70 km från Malmö i södra Sverige och ca 100 km från Köpenhamn. Vi kan hjälpa till med boendet. "

annan löneform

hur många har denna utbildningen och lastbils kort och sen jobba för minimal lön?:confused:

Tja, hårddrar man det så skulle man kunna motsvara kvalifikationerna om man startat i svår klass. Och vägrat ut sig på första hindret.... Vi har haft fölungar i stallet, så erfarenhet av uppfödning, jodå. Suttit på en hingst har nog rätt många gjort, till och med jag som är en högst ordinär ryttare, och läst engelska och tyska i skolan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp