Bukefalos 28 år!

Ingår advokatkostnader för bouppteckning i dödsbo?

Cambrie

Trådstartare
Någon som har det juridiska när det gäller bouppteckningar i huvudet? Mammas gubbe dog i november förra året, det finns tre som ska ärva (särkullbarn plus mamma som är dödsboägare förmodar jag?) inga direkta tillgångar, däremot har framförallt ena särkullbarnet strulat, först ville hon inte ha den begravningsbyrån som gubben ville ha till att ordna allt utan hon ville ha en riktig jurist att göra det. Juristen började - men kärringen var inte nöjd. Hon sket i att komma på bouppteckningen och den första juristen lämnade över till nästa jurist då han tröttnade på särkullbarnet ifråga (nästa jurist jobbar på samma byrå). Jurist A skickade en faktura på allt jobb på 12000 kronor till dödsboet och då fanns det fortfarande lite pengar över så den räkningen betalades.

Jurist B, samma byrå, tog över och kallade till ny bouppteckning. Nu är den gjord efter nästan åtta månader tack och lov. Nu fick min mor, men i dödsboets namn förstås, en ny faktura från jurist B på 8000 kronor, min mamma är mesig, vågar inte hävda sin rätt och tänker betala.
Ska hon verkligen göra det? Hon har aldrig ens velat byta till en advokat utan meningen från början var att begravningsbyrån skulle sköta bouppteckningen, det var inte hon (eller det andra särskullbarnet) som uteblev från den första bouppteckningen, utan det var det andra särkullbarnet som strulat.
Det finns inga pengar kvar i dödsboet, räkningen är dock sänd till denna. Blir hon verkligen betalningsskyldig (de var gifta så det kanske spelar någon roll?) . Ska hon betala eller hur går vi annars vidare?
 

Liknande trådar

A
Ekonomi & Juridik Tja! Detta e väl inget nytt med alla förba.... problem med foderhästar. :crazy: Har själv hamnat i problem med ägaren till min...
Svar
9
· Visningar
1 565
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp