Bukefalos 28 år!

"Ingen delpoäng under 7"

athena

Trådstartare
Idag var jag på treårstest och såg en del fina hästar, vissa mindre fina (J_e_n_a:s hörde definitivt till den förstnämnda kategorin!).

En sak förundrar mig dock, och det är definitionen av kravet på ingen delpoäng under 7. Jag har nu lusläst reglementet och fattar inte riktigt vad som menas fortfarande (är jag trög??).

Om det är som jag _tror_ (kan ngn bekräfta eller dementera?):

För att vara kval. till riksutställingen för diplomston får _ingen_ exteriörpoäng vara under 7.

För att vara kval. till riksfinal hopp får inte ngn av galopp el hopp-betygen vara under 7.

För att vara kval. till riksfinal i gång får ingen av gångartsbetygen vara under 7.

Detta verkar mest rimligt tycker jag, nån som har bra kläm??
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Så har jag också tytt det hela...
Var det i Tidaholm du var???
Skriv lite om fina resultat!!! Nyfiken...
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Nä jag var i Örebro :D. Mitt stos treåring (ej uppf av mig dock) blev bästa hopphäst :banana: med 48 p (fast en 6:a på traven så det var därför frågan uppkom). Annars var det nog bara ett hoppdiplom till + ett gångartsdito.

Bara 20 hästar ca var med, mest hoppstammade, en del riktigt fina men mkt köttbullar tyckte jag. Dock mkt välstammade de flesta!

Nu blir man ju lite sugen på att åka till Flyinge i oktober, iaf om han startar finalen. Apropå det, nån som vet om de ston som får ELIT under året, är det under den veckan de belönas?? Hans mamma kommer att få det i år och då kan man ju göra två flugor på smällen.
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

18 hästar startade (ovanligt få !!) i Örebro och med få undantag var det hoppstamade hästar.

Calippo MB e.Carano-Cortez (u.Athenas sto) fick hoppdiplom 878898=48,
Celtic MB e.Carano-Landlord fick hoppdiplom 787889=47,
Baileys e.Cardento-Dammen fick hoppdiplom 888788=47 och
Leonardo e.Briar-Ceylon fick gångartsdiplom 888878=47.

Ingen häst var "super" men många var trevliga.

Elitstona brukar få sin utmärkelse vid Flyingedagarna.
 
Senast ändrad:
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Just det, hur kunde jag glömma Baileys, det var ju en riktig goding :).
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

athena skrev:
Nä jag var i Örebro :D. Mitt stos treåring (ej uppf av mig dock) blev bästa hopphäst :banana: med 48 p (fast en 6:a på traven så det var därför frågan uppkom). Annars var det nog bara ett hoppdiplom till + ett gångartsdito..

Grattis!!! Kul när det går bra!!! Vad är det för stam på "pärlan" då???
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Cat_and_rat skrev:
18 hästar startade (ovanligt få !!) i Örebro och med få undantag var det hoppstamade hästar.

Calippo MB e.Carano-Cortez (u.Athenas sto) fick hoppdiplom 878898=48,
Celtic MB e.Carano-Landlord fick hoppdiplom 787889=47,
Baileys e.Cardento-Dammen fick hoppdiplom 888788=47 och
Leonardo e.Briar-Ceylon fick gångartsdiplom 888878=47.

Ingen häst var "super" men många var trevliga.

Elitstona brukar få sin utmärkelse vid Flyingedagarna.


Det som gör mig glad att läsa är att Carano är far till två :banana: Min lille tysk är ju efter hans bror Lesotho (e. Landgraf) som ju är ganska okänd i Sverige. Jag hade ju tänkt att åka ner till Tyskland och betäcka med just Lesotho.
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Min pålla är e Cortez - Gaston - Jarrams ur stofamilj 36. Hennes helsyster gick svår hoppning innan hon exporterades till Holland, mormor gick msv hopp och även mamsen är kval till ELIT. Så det är riktigt bra stostam!

Märren min har dessutom en avkomma i svår hopp (vinst 1,40), en plac nat 1,30, en dubbeldiplom och ett hoppdiplom utöver Caranon. Å så tre avkommor som inte är visade ännu :banana:.
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Mm, Carano förärver sig ju mkt väl och hans mamma är väl inte heller så pjåkig (tänker på Lesotho där, honom skulle jag kunna tänka mig att lägga på min märr också).
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Cat_and_rat skrev:
18 hästar startade (ovanligt få !!) i Örebro och med få undantag var det hoppstamade hästar.

Calippo MB e.Carano-Cortez (u.Athenas sto) fick hoppdiplom 878898=48,
Celtic MB e.Carano-Landlord fick hoppdiplom 787889=47,
Baileys e.Cardento-Dammen fick hoppdiplom 888788=47 och
Leonardo e.Briar-Ceylon fick gångartsdiplom 888878=47.

Ingen häst var "super" men många var trevliga.

Elitstona brukar få sin utmärkelse vid Flyingedagarna.


Åh! Var det den här Leonardo du såg?? :)
Leonardo02.jpg

Han finns med på Briars hemsida och var till salu där som liten. Jag var intresserad, men han var tyvärr redan såld... Uppfödarna hade visst fått MÅNGA förfrågningar om honom.
Hur såg han ut nu, hur verkade han? Du råkar inte ha bilder?
//MF
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Ja, det var han! Han var riktigt snygg, maffig men inte alls min typ av häst. Såg definitivt äldre ut än sina 3 år :eek:. Han verkade också ridas lite som en äldre häst *tyvärr*, gick ganska hög i formen med lite dålig framåtbjudning. Men det var en maffig herre som sagt och för er som gillar Briar måste han vara en riktig goding!!
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Jo gillar Briar gör man ju... :D
Min lille plutt e Briar, född 25/4, mamman är fullblod.
7.jpg
c.jpg


Tack för snabbt svar!!
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

athena skrev:
Idag var jag på treårstest och såg en del fina hästar, vissa mindre fina (J_e_n_a:s hörde definitivt till den förstnämnda kategorin!).

Tackar! :D HOn var jätteduktig tycker jag och hoppade kanon! Sedan att hon inte föll domarna i smaken är en annan sak :crazy:
Ger man sig in i leken får man leken tåla!
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

ursäkta at jag inte håller mig till ursprungliga frågeställningen, men det finns en bild på asvh örebros hemsida på Leonardo från 3-årstesten igår. tyvärr fixade jag ej lägga upp den här, men adressen är http://www.asvhorebro.se/. jag tyckte han var jättefin, och jag tror han har väldigt lätt för sig och därmed såg det ut som om han reds mer samlat än några av de andra hästarna.
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Mja, domaren sa faktiskt till ryttaren att hon måste rida honom mer framåt och i lägre form. Så det var inte bara mitt kritiska öga ;).
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Briaren var jättefin (den finaste jag sett förutom Biggles) - och jag brukar inte gilla dem..
Han var lugn, reds bra (behövde inte draghjälp som en del andra) och hade stor gång och hoppade bra mycket bättre än poängen han fick !
 
Sv: "Ingen delpoäng under 7"

Jag hörde av några som var där (i Örebro) att om det hade varit nere i Flyinge så hade poängen varit betydligt lägre och inga hästar skulle ha fått diplom enl. dessa.. Var ej där själv så jag vet inte, men vad tycker ni?

Förövrigt så har jag sett Baileys(eller Krumbuktus som han döptes till) sen han var litet föl så söt :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Semestertips

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp