Ingen framtid

Jag bara gråter och gråter. Jag har ingen framtid. Jag vet inte hur jag ska orka. Folk ställer så höga krav på mig och jag ska orka ångest, stress och utmattning. Ovanpå det så kommer mitt liv att bli helt innehållslöst. Livet förlorar sin mening. Det blir som ett fängelse där jag inte kan göra någonting. Bara stirra in i en vägg och leva med ångest. Varför ska jag då leva?

Jag vet inte hur jag ska få tårarna att sluta rinna. Känner mig helt förstörd. Det finns ingen framtid. Hur ska jag orka?
 

Krukväxter och lökar inomhus är inte min starka grej. Men amaryllis ska väl gödslas efter blomning fram till september då man låter dem vila. Sen ska man tydligen kunna börja om med dem. Jag har aldrig lyckats, men så är jag inte bra på att sköta inomhusväxter heller.

Men svårt att må bättre när man inte ser någon framtid.
Min har proffsen fått driva upp. Köpt den nu i år. Suuperfin. Men den håller på att kantra hur jag än beter mig, är som den vill växa snett och jag vet inte varför eller vad jag ska göra åt det liksom? Växter är inte min starka sida..

Ja det är jättesvårt både må bättre utan framtidstro, och att ha framtidstro när man mår dåligt. Ibland kan det hjälpa att inte titta så långt framåt. Kanske bara nästa vecka eller nästa dag. Och se på små saker som ändå är bra här och nu. Och antagligen imorgon. Och strunta i resten för stunden.
 
Min har proffsen fått driva upp. Köpt den nu i år. Suuperfin. Men den håller på att kantra hur jag än beter mig, är som den vill växa snett och jag vet inte varför eller vad jag ska göra åt det liksom? Växter är inte min starka sida..

Ja det är jättesvårt både må bättre utan framtidstro, och att ha framtidstro när man mår dåligt. Ibland kan det hjälpa att inte titta så långt framåt. Kanske bara nästa vecka eller nästa dag. Och se på små saker som ändå är bra här och nu. Och antagligen imorgon. Och strunta i resten för stunden.
Sätt den i tung kruka som inte kan välta?

Så svårt när allt är tungt. Varken igår eller idag har jag orkat göra de saker jag bestämt att jag ska göra varje dag. Ingen tandborstning, inget pluggande, ingen promenad. Har inte ens duschat fast jag skulle göra det igår. Men boendestöd var här idag, så vi skottade och tog in ved. Sen lagade jag mat och boendestöd diskade och sopade golvet. Men jag känner ingen livsgnista.
 
Jag kan inte leva på det. Så jag ska vara beredd att ge upp allt och sätta mig passivt någonstans där jag tynar bort.
Tänk på annat just nu. Släpp det just nu. Var snäll mot dig själv. Tänk på varma, ljusa sommardagar när det frodas och grönskar. När du ligger i hängmattan och planerar för skogsträdgården. Hur var det med de olika nötträden? Vilka var det du ville plantera? Var skulle du låta dem växa?
 
Är det extra jobbig nu denna årstid? Kallt eländigt och jul dessutom.
Det är skit att ha ångest! Men det går över tillslut. Håll ut och stå ut ❤️
Jag vet inte. Det är väl mest hela situationen. Att inte ha jobb. Att inte ha pengar. Att inte veta hur mycket jag orkar. Att behöva hjälp med att klara vardagen. Att hela livet är så jävla tungrott.

Det är ju jättevanligt att inte kunna leva på sina intressen. Ibland tror jag att det kan vara lite farligt när intressen ska bli levebröd, njut istället av att du har dina intressen! Det är ju inte alla som känner starkt för ngt!
Nej, det är ju inte jättevanligt. Intressen kostar mest pengar faktiskt. Men min hemsida om odling drog in mer pengar än den kostade att ha. Passivt dessutom för när jag slutade uppdatera så fortsatte inkomsten.
 
Sätt den i tung kruka som inte kan välta?

Så svårt när allt är tungt. Varken igår eller idag har jag orkat göra de saker jag bestämt att jag ska göra varje dag. Ingen tandborstning, inget pluggande, ingen promenad. Har inte ens duschat fast jag skulle göra det igår. Men boendestöd var här idag, så vi skottade och tog in ved. Sen lagade jag mat och boendestöd diskade och sopade golvet. Men jag känner ingen livsgnista.
Krukan verkar klara det, men självas stjälkarna ovanför löken lutar mer och mer/växer mer och mer snett. 🤔 Kanske har med ljuset att göra?

Just den här årstiden med mörker osv tycker jag är extra tung, och det blir extra trögt orka göra saker. Men jag tror man vinner på att försöka vara snäll mot sig själv. Det var viktigare för kroppen och/eller hjärnan att få vila än att tvätta håret för mig. Och kanske viktigare för dig att få skriva på buke och ventilera än att plugga. Och skotta snö och ta in ved samt laga mat är stora saker att ha bockat av.
 
Men hur då? Jag ser verkligen inte alternativen.


Jag kan inte se andra alternativ än lägenhetsboende om jag inte bor här. Vad skulle det vara liksom?

Jag har inte jätteångest. Är bara spänd och orolig. Jag tog 2 tabletter igår. Den andra med hjälp av akutpsyk för jag vågade inte ta den själv. Men det var 4 timmar mellan tabletterna. Får se om jag vågar ta två snart igen.

Jag har tyvärr ingen att prata med.


I det här läget så ville personen tvinga mig att välja det absolut sämsta alternativet. Och det krossade mig.

Jo, jag kan avvakta. Och fortsätta söka jobb.


Nej, det kom inte ut så mycket av det samtalet tyvärr.

Men VAD menar folk då? Jag ser inte alternativen.
Jag tror du menar mig, och nej jag ville inte pressa dig till att välja att flytta utan visade på valmöjligheter, både bra och dåliga val och att de hör ihop.

Jag vill inte fortsätta den diskussionen, inte nu i vart fall. Jag vill bara be om ursäkt för att jag inte var tydlig nog. För mig handlade det inte om att tvinga dig flytta eller önska dig i fördärvet.

Du är stark, modig och duglig, jag önskar bara att du kunde se det själv❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
 
Tänk på annat just nu. Släpp det just nu. Var snäll mot dig själv. Tänk på varma, ljusa sommardagar när det frodas och grönskar. När du ligger i hängmattan och planerar för skogsträdgården. Hur var det med de olika nötträden? Vilka var det du ville plantera? Var skulle du låta dem växa?
Jag ska plantera en hjärtvalnöt, men vet inte vilken sort. Jag har nötter av Juglans regia på gång också. Vet inte om det blir något av det. Och så ska jag plantera ek. Buskek är en sort jag tänker att jag vill ha. Sen vet jag inte. Kanske vanlig skogek.
 
Krukan verkar klara det, men självas stjälkarna ovanför löken lutar mer och mer/växer mer och mer snett. 🤔 Kanske har med ljuset att göra?

Just den här årstiden med mörker osv tycker jag är extra tung, och det blir extra trögt orka göra saker. Men jag tror man vinner på att försöka vara snäll mot sig själv. Det var viktigare för kroppen och/eller hjärnan att få vila än att tvätta håret för mig. Och kanske viktigare för dig att få skriva på buke och ventilera än att plugga. Och skotta snö och ta in ved samt laga mat är stora saker att ha bockat av.
Skottningen gick sjukt fort och inte bara för att vi var två som skottade. Snön bara försvann nästan av sig själv. Maten var en helt ny rätt som jag aldrig lagat förut. Smakade ok.

Jag tror du menar mig, och nej jag ville inte pressa dig till att välja att flytta utan visade på valmöjligheter, både bra och dåliga val och att de hör ihop.

Jag vill inte fortsätta den diskussionen, inte nu i vart fall. Jag vill bara be om ursäkt för att jag inte var tydlig nog. För mig handlade det inte om att tvinga dig flytta eller önska dig i fördärvet.

Du är stark, modig och duglig, jag önskar bara att du kunde se det själv❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
Jag fattar att det finns valmöjligheter men när man går under av ett val så känns det inte riktigt som ett val längre. Det blir mer ättestupa av det hela.
 
Jag ska plantera en hjärtvalnöt, men vet inte vilken sort. Jag har nötter av Juglans regia på gång också. Vet inte om det blir något av det. Och så ska jag plantera ek. Buskek är en sort jag tänker att jag vill ha. Sen vet jag inte. Kanske vanlig skogek.
Hur planterar man 'vanlig' ek? (frågar novisen). Jag har några ekar på min mark och det skulle vara kul att ha fler. Kan jag ta ollon och gräva ner dem? Om det funkar att göra så, så kanske du vill ha ollon? De tidigare ägarna planterade ek som vårdträd, så det är barnbarn till den eken.
 
Jag fattar att det finns valmöjligheter men när man går under av ett val så känns det inte riktigt som ett val längre. Det blir mer ättestupa av det hela.
Vi ser nog olika på saken där. Jag har gjort en del val som varit nästan i den klassen. Ingen annan gjorde dem åt mig. Och ett riktigt uselt visade sig vara helt okej. För mig handlar det att äga situstionen, jag kan ju välja bort också. Det är också ett val.
 
Hur planterar man 'vanlig' ek? (frågar novisen). Jag har några ekar på min mark och det skulle vara kul att ha fler. Kan jag ta ollon och gräva ner dem? Om det funkar att göra så, så kanske du vill ha ollon? De tidigare ägarna planterade ek som vårdträd, så det är barnbarn till den eken.
Det enklaste är väl att stoppa ner ollon i marken där man vill ha nya plantor. På hösten då eftersom ollonen inte bör torka ut. Man kan också sätta ollonen i kruka och hålla den i temperatur mellan 0-4 grader i 1-3 månader. När värmen kommer bör de gro.

Vill du flytta plantor så är det säkrast när plantorna inte har blad och så sätter man dem på samma djup på den nya platsen och vattnar.

Jag tar gärna emot några ollon. Kan vara kul att se hur det funkar. Men jag lär få sätta dem i kruka nu.

Härligt med skottningen! Vad var det för maträtt?
Det var den här: https://undertian.com/recept/kramig-spenatgryta/
 
Jag har försökt men den vill envist växa snett ändå. Får försöka flytta den ifall det är ljuset?
Det är ljuset, men man bör vara lite försiktig med att snurra växter som blommar eftersom de då vrider sig åt andra hållet, mot ljuset igen och risken är att blommorna då trillar av.
 
Det enklaste är väl att stoppa ner ollon i marken där man vill ha nya plantor. På hösten då eftersom ollonen inte bör torka ut. Man kan också sätta ollonen i kruka och hålla den i temperatur mellan 0-4 grader i 1-3 månader. När värmen kommer bör de gro.

Vill du flytta plantor så är det säkrast när plantorna inte har blad och så sätter man dem på samma djup på den nya platsen och vattnar.

Jag tar gärna emot några ollon. Kan vara kul att se hur det funkar. Men jag lär få sätta dem i kruka nu.


Det var den här: https://undertian.com/recept/kramig-spenatgryta/
Då får jag vänta till nästa höst, för jag kommer inte att orka mer än gräva ner ollonen och nu är det nästan en halvmeter snö dessutom. Du får pm:a mig din adress när det är dags för jag kommer inte in på din.

Det där receptet lät supergott. Undrar om jag ska försöka mig på det i helgen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 782
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 107
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag borde sluta vara här för gott. För jag sjunker bara djupt ner i depression när jag är här. Varje gång. Börjar fundera på att hänga...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 547
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp