Bukefalos 28 år!

Inhägna tomt med galvat stängsel...

bengeten

Trådstartare
Behövs de bygglov?
Hur högt får stängslet vara?

Tänkte köpa stolpar och sedan galvat finmaskat nät på rulle. Har sett liknande stängsel på ett dagis i närheten men mycket lägre än jag vill ha på tomten.

Tänkte använda den som kombinerad katt/hund rastgård:D
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

Det hoppas jag verkligen inte!
Ska sätta upp mitt i helgen blir 1m högt.
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

Så länge du inte sätter tak så brukar det inte behövas bygglov.
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

Bygglov kan behövas. Det är beroende på vad kommunen godkänner. Det vanligaste är att det är "bygglovsfritt" upp till 0.80 - 0.90 cm och högre vid högre staket behövs bygglov. Kontakta din kommun så vet du med säkerhet vad som gäller hemma hos dig.
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

hm bäst och prata med bygglov...blir stängslet för lågt hoppar ju åde katt och hund över...och de vill jag försöka undvika:D
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

Många kommuner kräver bygglov för stängsel högre än 80 cm.
Dessutom måste ev grannar gå med på det.

mvh
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

Bygglov tror jag inte behövs, för ett vanligt staket.
Om du sätter upp ett plank mot grannen får det inte vara högre än 1,50.
Alla dessa häst o fårstaket har väl inte bygglov.
Jag själv skall sätta upp ett grönt fårstaket typ på 1m nu.
Så jag får en träningsplan för mina hundar
 
Sv: Inhägna tomt med galvat stängsel...

Jag har ett "dagis-stängsel" runt min lilla radhustomt, och enligt kommunen får det vara upp till 80 cm i tätbebyggt område utan bygglov. Jag satte upp 1 m, eftersom alla grannarna var okej med det och inte lär ringa och anmäla mig för det direkt.. Dom från kommunen har sett det också, och säger ingenting. Eftersom det är ett sådant fint Gunnebostängstel tycker dom inte att det ser störande ut med den höjden.. Förmodar att dom hade varit mer petiga om jag byggt med något mer heltäckande, typ plank eller så.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
865
Senast: MissFideli
·
Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 769
Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 158
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp