Bukefalos 28 år!

inskolning vid dagis?

Sv: inskolning vid dagis?

men sen nu samtidigt så har han problem me att kindtänderna börjar komma och blir jätteledsen.

Där har du nog svaret. Om ni ändå inte är stressade med inskolningen så låt det vara med att lämna långa stunder så länge sonen inte mår riktigt bra. Personalen kände kanske att han hade en "dålig dag" och tyckte att det var lika bra att avbryta den dagen? I regel är ju förskolepersonalen väldigt måna om att det ska kännas bra för alla parter, och de ringde säkert av omtanke!
 
Sv: inskolning vid dagis?

Det viktigaste barnen måste förstå vid en inskolning är att mamma/pappa går en stund men att föräldern alltid kommer tillbaka.

Små barn har ingen direkt uppfattning om framtiden, allt de vet är nuet och är då nuet att mamma eller pappa inte är här så är det inte konstigt om det kommer en reaktion.

Den andra inskolningen jag hade fick vi gå tillbaka ett steg när vi märkte att det inte funkade. Pappa fick gå ut och hämta något i bilen, gå och fika i personalrummet, gå på toa och så vidare.

Små korta stunder så barnet lär sig att föräldern går men alltid kommer tillbaka.
 
Sv: inskolning vid dagis?

Klokt!!! Tänk om alla var så kloka... så kloka är min sons dagis! Dom är underbara!!:love:
 
Sv: inskolning vid dagis?

i ca 2dagar hade en fröken han hela tiden och det gick bra,men sen var hon sjuk 1vecka och det var då problemen började,jag kan inte ens lämna han i sin spjällsäng och gå på toa för då skriker han så han knappt kan andas,inget hjälper,bara om jag kommer tillbaka. MEN idag har han varit på dagis själv hela tiden,men den fröken e tillbaka nu. ska snart hämta han. känns skönt men samtidigt jobbigt att inte dom andra bekantade sig med han tidigare så han lärde känna dom oxå.
 
Sv: inskolning vid dagis?

Det är jättevanligt att de små barnen som börjar inskolas knyter an starkast till en fröken den första tiden. Det händer nästan varje gång. Men sedan, undan för undan, tyr de sig till andra fröknar också. Tror inte att din förskola är ovanlig i sitt agerande.
 

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 580
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp