Inspirationstråden för våra lydnadskatter!

C

Chiqitita

Jag tänkte att alla kattmänniskor här på buke som tränar lydnad och trix med sina katter kunde samlas i den här tråden så kan vi få lite inspiration av varandra.
För visst finns det ingen likadan tråd? Jag sökte lite men hittade ingen aktiv i alla fall.

Jag börjar väl och ser om någon hakar på!

Jag har två katter - bröder på ca 3 år. 50% norsk skogskatt 50% huskatt.

Trixen är inlärda utan klicker och de kan:

Bertil kan:
  • Sitt
  • Sitt fint
  • Tass (han ska ta godisen med tassen, någon slags början på vacker tass)
  • Inkallning

Vi över även på
  • ligg
Men det går lite trögt på den fronten. Han hukar ihop sig, men jag vill att han ska ligga platt på magen eller sidan.

Göte kan
  • Inkallning
  • Sitt
  • tass

Jag har även prövat med ligg där också, men han bara stirrar på godisen och på mig. :grin:

Inkallningen skulle jag kunna förbättra, på båda katterna, de kommer, men de kan ta ett tag. Särskilt om de är mitt upp i något viktigt.. Om jag inte skakar på godispåsen förstås.. :idea:

Snälla! Haka på och ge mig och andra inspiration och tips!
Lägg gärna upp bilder och filmer då ni tränar också! :banana::banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: Praefatio
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Jenka
·
L
Hundträning Skulle vilja höra era tips på hur ni mentaltränar eran hund och hur ni stimulerar dem inomhus.Jag har läst tråd efter tråd och det går...
Svar
15
· Visningar
10 792
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp