Bukefalos 28 år!

installning?!

B

bazzochic

hej undrar vad ni tycker om detta- jag och en kompis praktiserar på ett stuteri/ridskola och där har de föl-avelssto ja nästan alla hästarna instängda i ett varmt och fuktogt stall. hästarna äter inte och de har aldeles för långa hovar. till och med fölens hovar är för långa så att den linjen som ska vara mellan kotan och hoven är bruten :(
den ända motion som fölen/avelsstona får är att springa några varv i ridhuset innan de ska in igen. visserligen så åker fölen ut på sommaren men jag menar det finns ju 8-9 månader till på året. och de har flera hagar.
ja detta är iaf vad jag tycker. att det är förj*vligt :mad:
 
Ta ett snack med Miljö och Hälsoskyddsnämnden i kommunen då så får dom kolla om åtgärder behövs. eller ta ett snack med ägarna...har ni gjort nåt av detta ?
 
Hur fuktigt är det i stallet? Är det kondens?
Hästarna får altså inte gå ut alls? :(

Ni kan anmäla stallet anonymt till djurskyddsinspektör i er kommun, som då (förhoppningsvis) skickar ut en ispektör till gården och kollar hur det står till.
 
ibland finns det kondens oh ibland inte.. öjan av föra veckan var några avelsston ute..men det med föl från förra året var aldrig ute....
 
Håller med Mynta2 om att du borde ta kontakt med Miljö- och Hälsoskyddsnämnden, så att något görs åt problemet. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp