Bukefalos 28 år!

Inte igen!!

G

GaurdianAngel

Någon mer som åkt på kräk- och diarré sjukan igen. :mad: Var uppe var 3:e timme inatt för att hunden behövde springa ut. Sedan när man helt förstörd skulle gå upp och göra sig i ordning inför jobbet så hann jag inte så långt förrän det var dags att torka upp kräks....i massor. :crazy:

Sedan ringde en, som jag tränar, och berättade att hennes hund råkat ut för samma sak. Suck!
 
Sv: Inte igen!!

Det var bara min lägenhet hemma när mina hundar tömde sig från alla håll... :angel:
 
Sv: Inte igen!!

Det tyckte jag med :) Ihärdigt tvättande efter det kan jag lova... Och vädring...
 
Sv: Inte igen!!

Någon som varit med om att kräk- och diarresjukan håller i sig så länge?
De brukar ju vara över på några dagar. Har sprungit varje natt och ofta på dagen i en vecka nu. Kräks inte längre men diarré har hon. :crazy: Börjar bli tröttsamt för oss båda att springa upp 3-4 ggr/natt. Hon har dock ätit lite lite sista två dagarna. Men blir bara värre imagen då. Tunn har hon också blivit.

Får nog ringa vet. och höra lite om det kan vara något annat.
 
Sv: Inte igen!!

Det låter länge... För mig räckte det med att hoppa över ett mål.

Annat? Ny säck foder som är dåligt eller nått? Nått som hon kan tänkas peta i sig...
 
Sv: Inte igen!!

Nä, har fortfarande samma fodersäck och hon har inte så vitt jag vet petat i sig något olämpligt ute. Hon brukar inte göra det. Utöver det så har hon stålmage, så det brukar aldrig vara problem.

Hon har ätit lite torrfoder nu på morgonen 2-3 dl och sedan är det lös mage som gäller. Ska iväg och storhandla ikväll och vågar ju inte lämna henne ensam om det skulle trycka på. :crazy: Hon skulle få panik, då man absolut inte bajsar inomhus. Får väl lämna över henne till föräldrarna under tiden. :smirk:

Ska ringa vet nu och höra om det kan vara något annat skit. Suck!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Hej! Varning för kanske rörigt och svamligt inlägg. Är så orolig att jag håller på att kräkas. Min son var dålig i magen förra veckan...
Svar
7
· Visningar
2 167
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp