Inte lika mkt dubbelknut längre

Idag möttes jag av en handläggare på AF, som vanligen jobbar i samklang med en SIUS-handläggare, som just nu är julledig. Dagens handläggare mötte mig och kurator med sin rullator. Hon är i vår ålder och helt inne på både mitt och kurators spår.

Det första hon ska göra är att gå in och rätta till felaktigheterna på mina sidor, om att jag ska söka 15 heltidstjänster i månaden och ta bort hotbreven jag fått om att de ska skicka brev till a-kassan så jag inte får a-kassa. Jag har inte fått A-kassa överhuvud taget än... Jag ska rodda i det efter helgdagarna... För jag börjar bli utfattig.

Hon bad mig också gå in på arbetsförmedlingens hemsida för att kolla vilka utbildningar som skulle kunna tänkas vara lämpliga som repetition och utveckling för mig.

De arbetsförslag hon kom med var bland annat informatör, kommunikatör, receptonist nånstans bland folk... precis som jag själv försökt få fram att jag VILL.

Därefter ska jag kopplas in på lite koll om arbetsförmåga, för att placera mig i AIR- Arbetsinriktad Rehabilitering tillsammans med egen handläggare, tillgång till arbetsterapeut och övrig behovsanpassad personal.
Arbetsförmedlaren tycker inte alls att jag är dryg och otrevlig. Hon tycker att det är fantastiskt att jag orkat kämpa så här länge och tackar för de fina mejl hon fått, med små upplyftande skämt, som försökt förklara hur jag tänker och vad jag orkar och inte orkar just nu. Hon känner igen sig själv i mycket av det jag skrivit i mejlen och berättade idag.

Kurator satt bara och log i smyg, under tiden hon antecknade.

*edit: Slarvstavfelsnisse hade varit i farten."
 
Senast ändrad:

Lite skillnad på att söka 15 heltidsjobb i månaden och ett halvtidsjobb i månaden, när man haft 50 % sjukersättning i 24 år och INTE FÅR jobba heltid.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu kan vi radera veckan som varit och jag kommer inte få någon ursäkt eller personlig förklaring från arbetsförmedling, hur de kan vara...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp