Bukefalos 28 år!

Intervallträning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi intervalltränat ute på grusvägarna. Vi har en perfekt runda för det. 15 min skritt. 5 min trav. Skritt 2 min trav 5 min. Skritt 2 min galopp 2 min, skritt 2 min, galopp 2 min, skritt 2 min, galopp 2 min skritt 2 min. Trav 5 min, skritt 15 min. Du behöver 1 mils runda. Tinkern gick fint på tygel sista traven, innan dess ska hon mest hetsa upp sig o springa. Lilla gumman, att hon tycker det är så kul. För er som undrar så har hon utprovad sadel hon har lugnat sig mycket om jag jämför med ett par månader sedan. Skrittarbetet med lång och låg ställning har hjälpt!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 279
Senast: Badger
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Hedinn
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 242
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp