Bukefalos 28 år!

Irländska varghundar!

M

Madeleine Nilsson

Vill veta allt om Irländska varghundar! Någon som kan hjälpa mig? Någon gång i framtiden, när jag är självförsörjande och har tiden och pengarna till det, ska jag ha en egen hund och drömmen har sedan länge varit en varghund. Men hur är de egentligen? Att träna, i temperamentet o.s.v.? Är de så fina familjehundar som det står i alla böcker? Läste att de kan bli farliga om man tränar dem i skyddsdressyr (det ska naturligtvis inte jag göra!)eller vad det nu var. Men är det något som är specifikt just för dem?
Och om man som jag aldrig har ägt någon stor hundras, just nu har vi en Cavalier, är det lämpligt att köpa en varghund som "första-stor-hund"? Detta blir ju först aktuellt om några år. Sedan är det ju det här med sjukdomar och åldern. De lever väl inte så länge? Vilka rasspecifika sjukdomar finns det och är det väldigt vanligt?
Någon som kan rekommendera någon bra bok om denna ras?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Irländska varghundar!

Ingen som vet nåt om Irländska varghundar???
 
Sv: Irländska varghundar!

Har bara hört att de har lite problem med dålig mentalitet i rasen. Men har inga egna erfarenheter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 684
Senast: Farao
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 739
Senast: Snurrfian
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 553
Senast: Raderad medlem 148099
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 435
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp