Bukefalos 28 år!

Isabergsritten 2012, 1 juli

Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Jag planerar att vara med om det går bra för oss på Dackeritten den 17 juni. Det blir hästens första distansCR men förhoppningsvis fixar han det fint och då blir det nog Isabergsritten också!
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Då håller jag tummen att det går bra för er på Dackeritten :)
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Alla som anmäler sig innan den 18e juni till Isabergsritten kommer få tillbaka efteranmälningsavgiften i sekretariatet. Anmälningstiden skulle gått ut den 18e ifall någon ville rida Dackeritten innan anmälan till oss, men eftersom TR reglerar att anmälan ska gå ut senast 2 veckor innan tävlingen så fick vi inte igenom det i TDB. Alltså INGEN efteranmälningsavgift förrän den 19 juni till Isabergsritten!:)
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Åh, det var väldigt bra att veta! Vill gärna se om vi överlever dackeritten först! :D
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Vi diskuterade detta igår, får man rida Dacke och Isaberg med samma häst? Blir det inte bara 13 dagar emellan?
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Citerat ur TR VI

Obligatorisk viloperiod för häst
Efter tävling skall hästen ha en minsta viloperiod innan den får starta igen enl. följande:
Genomförd distans:
0-40 km, 6 dagars vila. Observera att detta endast gäller riden distans på klasser
längre än 40 km där ryttaren utgått på egen begäran.
0-80 km, 13 dagars vila
81 km eller mer, 20 dagars vila

Så det är precis!
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Men hur räknar man?
Mellan den 17e (söndag) och den 30e (lördag) är det bara 12 datum som är fria från tävling.
Jag har alltid tolkad det som att man inte får starta i sånt exempel.
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Fast Isabergsritten går väl 1 juli? Då blir det 13 tävlingsfria dagar.
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Oops. Jag trodde den gick 30 juni.
Men då räknar man så, att det ska vara 13, (eller 20) lediga datum mellan ritterna?
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Det är ok. Det är fler som ska rida Dacke och Isaberg om det går bra på Dacke:laugh:
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Vad bra! Imorgon såhär dags vet jag om det är värt att åka till Isabergsritten. Vi får se om vi kommer runt imorgon! Spännande! :)
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Dackeritten gick super, så kommer att köra en CR på Isabergsritten också! Är det någon mer härifrån som ska rida CR?
Kommer nog försöka hålla ett lite lägre tempo denna gången med tanke på att banan tydligen är ganska kuperad.
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Va roligt! Då ses vi där fast jag kommer inte veta vem du är men jag ska iaf vara funktionär i vetgrinden och försöka hålla jämna steg med vetrinärerna :). Nu hoppas vi på lagom bra väder också.
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Du kan nog känna igen mig på en något överviktig, brun varmblodstravare vid namn Luen och en relativt nervös ryttare! :D
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

409700_467653186578473_169381855_n.jpg


En något :eek: blöt men ändå trevlig tävlng =)
Tur att det slutade regna till slut...
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Haha, oj vad blött! Härlit med lite svalkande väder. :)

kl
Åh, önskar att jag kunde varit med men var tvungen att avanmäla då åkte på dunderförkylning i söndags som hållt i sig så jag hostar som tusan. Jaja, mot nya mål!
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Åh, vad det du som hade den snyggingen. Gärdsjö Josef eller något sådant?

Vädret kunde vi inte råda över men jag hoppas att vägarna och allt annat var bra. Blev lite rörigt i början med vetgrinden i ridhuset. Vi brukar alltid hålla till uppe på stora banan men den hade förvandlats till en insjö på morgonen.

Jag var väldigt nöjd över att ha tak över huvudet iaf :)
 
Sv: Isabergsritten 2012, 1 juli

Åh, vad det du som hade den snyggingen. Gärdsjö Josef eller något sådant?


Helt rätt =) Han är ännu snyggare när han inte ser ut som en dränkt råtta :D


Måste lägga in en bild på hans schabrak också :angel:

384349_467019443308514_1556463745_n.jpg




Vägarna var utmärkta :love: fast det var väldigt halt på bitarna på gräs, men regnar det så så gör det ju, inget någon kan göra något åt
 

Liknande trådar

Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 228
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp