Bukefalos 28 år!

Ishockey SM-slutspel 2017

Vilka vinner SM-guldet i ishockey, herrar 2017?


  • Antal omröstningsdeltagare
    27
  • Omröstning stängd .

sjoberga

Trådstartare
Om det finns några ytterligare nördar i ämnet här. Viss tveksamhet.

Jag kommer i alla fall att sitta och sjunga temat från Disney's "Bumbibjörnarna" (om ni inte förstår är ni inte med - än) i körsång med runt 7000 andra på söndag och se till att första finalen tas hem av Smålands bästa lag.

Vilka vinner serien och SM-guldet?
 
Tror på HV, tycker de är klart värda det (även om det tar emot lite att säga det som Färjestadare ;)
 
Helt klart tror jag på mitt älskade HV. Har även bokat mig på bortaresorna. Blir mycket åkande men jag tror att HV avgör i femte matchen. 4-1 i matcher till HV.
 
Det som varit roligt i år var att jag inte sett någon självklar vinnare. De senaste åren har jag tyckt det varit enklare att gissa vinnare
 
Jag är förvisso totalt ointresserad, men tvingades se matchen i går (fantastiskt trevlig långfredagkväll hos min pappa :p) och är närapå hotad att åtminstone hoppas på Brynäs (trots att fadern ifråga är smålänning).
 
Jag hejade högst temporärt på HV för att få bort Malmö, men det kändes besynnerligt och mycket ovant. Dock tackar jag för att de löste saken så att finalen nu bara blir ett "jaså" för en Röglesupporter.
 
Mitt lag är ju AIK.
Så lite sorgligt att de är i allsvenskan.
Men om jag är ärlig känns det inte som de är i tillräckligt bra skick för SHL.
 
Hehe. Nej, den känslan av "inte riktigt tillräckligt bra för SHL" har man förvisso känt några gånger genom åren. Det är ganska motigt när man efter de tio första matcherna på SHL-säsongen anar att det - igen - kommer att handla om placeringen näst sist eller sist, och börja ställa in sig på kvalmatcherna i mars...

Hela mitt Facebookflöde med historik för "den här dagen" är fyllt av kvalångesttankar (uppåt såväl som nedåt) så att det täcker nästan varje dag i mars och början på april. Ett antal år tillbaka.

Och allsvenskan har ju ett antal "kända" lag så det kan väl egentligen vara nog så kul att följa de matcherna. Samtidigt är det ju inbyggt den där strävan efter att ändå spela i högsta serien, med alla dess extra miljoner. Knepigt.
 
Varför är du tveksam till att det finns några ytterligare nördar här?
Du tror inte det finns folk här som gillar hockey eller sport?

Hockeytrådar är inte vanliga, och jag är överhuvudtaget i en omgivning där jag är ganska ensam om intresset. Sport är en sak, brett, ishockey smalare. Men det verkar finnas ett större intresse än jag väntade!

Imorgon sitter jag bredvid klacken i Kinnarps tillsammans med sonen med rätt sorts halsduk.

Det har ju inte varit särskilt roliga slutspel de senaste 6 åren så final är kul.
 
Hehe. Nej, den känslan av "inte riktigt tillräckligt bra för SHL" har man förvisso känt några gånger genom åren. Det är ganska motigt när man efter de tio första matcherna på SHL-säsongen anar att det - igen - kommer att handla om placeringen näst sist eller sist, och börja ställa in sig på kvalmatcherna i mars...

Hela mitt Facebookflöde med historik för "den här dagen" är fyllt av kvalångesttankar (uppåt såväl som nedåt) så att det täcker nästan varje dag i mars och början på april. Ett antal år tillbaka.

Och allsvenskan har ju ett antal "kända" lag så det kan väl egentligen vara nog så kul att följa de matcherna. Samtidigt är det ju inbyggt den där strävan efter att ändå spela i högsta serien, med alla dess extra miljoner. Knepigt.

Fast mest alla dessa extra miljoner i utgifter. Alla "måste" ha några svindyra stjärnspelare som bara i hälften av fallen tillför svensk hockey något bra.

Det är ruggigt knepigt att vara ett lag som dansar på linan mellan SHL och Allsvenskan år efter år, rent ekonomiskt .
 
Mitt lag är ju AIK.
Så lite sorgligt att de är i allsvenskan.
Men om jag är ärlig känns det inte som de är i tillräckligt bra skick för SHL.

Jag har dåliga minnen av AIK. 2011, en lätt kvartsfinal för ett överlägset seriesegrande HV71, de hade bland annat nyss slagit just AIK i serien med 8-2. Guld året innan, nytt guld i faggorna.HV väljer aktivt AIK som motståndare (det funkade så på den tiden)

Kvartsfinalen slutar med seger till AIK med 4-0 i matcher. Sedan dess har inte HV tagit sig förbi kvartsfinalen i ren chock, förrän i år....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp