Bukefalos 28 år!

Istället för Henri de Rivel

-Remont-

Trådstartare
Jag har en hoppsadel Henri de Rivel Fletcher till mitt sto. Den passar henne perfekt, men jag letar lite lätt efter en dressyrsadel till henne och tänkte då på en Anthenor eftersom den borde passa henne och den ser ut att kunna passa mig.
Men...det är inte lätt att hitta en sån sadel i rätt storlek till mig och henne. De flesta sadlar är för smala, eller för små i sitsen...eller bruna :crazy:

Så jag undrar nu om det finns någon sadel som är motsvarande i passformen till hästen som jag kan kolla efter? Hon har den vidaste storleken inom märket. Vilket jag tror motsvarar runt 100grader på Fletchern.
 
Sv: Istället för Henri de Rivel

Inte alls svar på din fråga, men jag blev jättenyfiken på hur din hästs rygg ser ut?
Jag är lite vilse i sadeldjungeln och har provat en Fletcher på min häst och vi gillade den båda två!
(Har sadelutprovning inbokad om en vecka....)

Förlåt för helt OT.....
 
Sv: Istället för Henri de Rivel

dizzyuppstalld.jpg


Tagen lite tidigare i år. Man lurar sig lite på hennes rygg. Manken gör att den ser mer svängd ut än vad den egentligen är, plus att den blir rakare när hon är under ryttare. Så lätt svängd och lite överbyggd skulle jag vilja beskriva henne.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 091
Senast: Aifos
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 743
Senast: Verdandi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp