Bukefalos 28 år!

Jacka att både rida och mocka i

Sv: Jacka att både rida och mocka i

Har alltid haft samma jacka att mocka i och att rida i. Vadå är det vanligt att folk går in och byter jacka/kläder fårn att de mockar till att de ska ridaO_o

Då är jag helt ute och trivs iof rätt bra med det:D

Jag har en från hööks en brunrutig den åker på när jag byter om från jobbet och åker av när jag ska hem.
Vi mockar i den vi rider i den och vi gör allt i den i stallet och de funkar super.
Nu när det är höst är det svårt med jacka och har hellre väst som lätt kan tas av när man blir lite varm.

Har inge behov av att se snygg ut i stallet, köper alltid billigt eller rea, vägrar köpa dyra märkeskläder mer av ren prinsipsak, så länge de inte är rea och de är billiga=)
Har billiga saker som håller mer än de dyra jag köpt på rea!

Nu har jag turen att de jag köpt varit snyggt(enligt mig) och billigt och bra kvalite.

Var till Ullared i Fredags och hittade superfina ridtröjjer för 119 kr styck. Superkvalité och dessa kommer hålla i många många år.:D OCH supersnygga

Istället för att köpa en ridbyxa för 3000 och en ridjacka för 2500 köper jag hellre 14 ridlektioner som jag får för samma summa, känns som jag får mer för pengarna då=)
 
Sv: Jacka att både rida och mocka i

Jag går inte in, jag har jackorna i min uppvärmda sadelkammare ;) Jag "måste" byta, blir mycket varmare av ridning än mockning.

Ang dyr jacka/ridbyxor/utrustning/whatever vs. lektioner, det behöver inte vara antingen eller, det finns de som har råd med både och. Tröttsamt att det alltid ska tas upp så fort någon köper dyrare saker!
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha slitit på samma rid-/stalljacka i många, många år inser jag att den kommer att behöva bytas ut inom kort. Jag har tittat...
2
Svar
33
· Visningar
5 373
Senast: Mimmimamma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: cassiopeja
·
Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
1 905
Senast: Tummetott
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp