Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Ungefär så var det,fast sedan ändrade han sig 2 veckor innan sonen kom och ville vara pappa,flytta ihop och ha ett förhållande och hela baletten.

Han vill ha barnet sedan han föddes och älskar honom jättemycket,är bara hans sjuka bitterhet mot mig som gör att han beter sig som han gör tyvärr.

Varför en :cool:?


En ":cool:" för att jag helt enkelt tyckte att beteendet var märkligt. Nu när du berättar historien bakom är det kanske inte lika märkligt längre, däremot sorgligt.
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Jag skulle nog ringa till socialen och be om ensam vårdnad, då barnets far verkar skada mer än hjälpa. Man kan tycka nog så illa om varandra som separerade föräldrar, men det ska ALDRIG ett barn få höra. Att din son blir påtryckt från sin fars och farmors håll att säga att han hatar sin mamma är ju inte bara helt sjukt och smaklöst, utan det är ju barnmisshandel i allra högsta grad!!! Ett barn älskar BÅDA sina föräldrar, även om man ibland kan tycka mindre om dom... Tyvärr har inte ditt barns far något att göra med din son tycker jag, du måste sätta stopp för det här nu, innan din son får för stora skador av det. Det är hemskt tråkigt, för ett barn behöver ju båda sina föräldrar.... Det viktigaste du ska tänka på är att INTE vara lika dan tillbaka!!! Låt det rinna av som vatten på ett paraply, för du vet ju att allt skit han säger är ju inte sant, eller hur? Du måste vara stark för din sons skull, han behöver dig jätte mycket nu!!!! Lycka till!!!!
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Jag förstår inte riktigt?

Att han inte ville ha barnet under större delen av graviditeten har inget med att göra hur han beter sig nu.
Pappan har haft väääldigt dåligt samvete att han ens tänkte på att abortera sonen....sedan att det inte blev någon familjelycka som han tänkt sig däremot är troligare det som det hänger på.
Haft ett antal duster när jag träffade nuv pojkvännen,klagande på dagis att han skulle knarka,att jag skulle knarka,att han tyckte det vare så jobbigt att komma hit och hämta sonen mm.

Nu har han ju en egen partner och bebis på väg så jag har jättesvårt att förstå hans betende öht.
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Jag har redan ensam vårdnad,något som pappan och jag var överens om,iaf då.

Dock har pappan umgängesrätt och det är inte något jag kan vägra,vill inte vägra det heller eftersom sonen pratar MYCKET om pappa,vad pappa gör,säger,om pappas bil,pappas hund osv...
Däremot hade jag gärna sett någon be honom att knipa igen,dels mot mig men mest mot sonen vad pappan tycker om mig.

Självklart beter jag mig inte likadant som pappan mot sonen,tvärtom pratar vi ofta om pappa,tittar på kort med pappa,farmor och det gänget även fast det känns rent vidrigt emellanåt :mad:

Det jag vill är att han skall vara en far till sonen vilket han ju iofs är,men lämna mig,mitt liv och hans sjuka åsikter om mig lååångt borta från sonen förjag är rädd att han kommer att fara hemskt illa när han blir lite äldre om pappan tänkt att fortsätta såhär. :cry:
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Jag förstår inte riktigt?
.


Det jag upplever, utifrån min erfarenhet från RL och berättelser, är att man lättare hamnar i sådana här knepigheter med ambivalenta/oålitliga fäder om barnet var oplanerat/oönskat och om man inte har en kärleksfull/stabil/trygg relation i grunden.

Det behöver inte handla om barnet utan om att föräldraskapet knutet till just det barnet och inte minst barnets biologiska mamma blev fel från start.
Han kanske inte ville ha barn just med dig vilket genomsyrar allt? Bara en teori.

Återigen, det är sorgligt.
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Men hur skall han kunna ta hand om sonen som inte kan smörja eksem eller hålla kläderna rena?
Skriv upp alla sådana händelser.
Det är att misslyckas med skötseln på riktigt och inget odefinierat.
Kan det där med att han behåller kläder och helst vill att kläderna skall vara nya ha att göra med att de kläderna går till hennes barn?
Att han liksom ser det som en återbäring på underhållet?
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

ja du jag har funderat på samma sak om inte kläderna går till hans nyas barn. Iaf vet jag att det finns en pojke i samma åldern som vår son.

Han anser att jag inte köper kläder till sonen för underhållet vilket jag givetvis gör,han har ingen aning om vad jag lägger pengar på och inte. Han anser dessutom att aööa kläder sonen har här är fula vilket han sa till familjerätten. DÅ ifrågasatte jag varför de var ful,håliga? fläckar som inte går bort?

Nej de var TVÄTTADE, i hans värld kanske en 2,5 åring kan hålla sig ren en hel dag,men inte i min,att småbarnskläder tvättas ofta tycker jag är fullt normalt. Sedan köper han en del kläder också,då funderar jag på varför det i hela friden är så svårt att behålla de kläder han köpt och skicka tillbaka de jag köpt,dessutom HAR han kläder hemma åt sonen,men klart det är roligare att få en väska med kläder han kan smutsa ner och som man kan skicka hit sen när kläderna luktar APA,gärna blandat med det rena också.

Ja jag skriver upp allt,sedan skall jag ta upp det med familjerätten för jag antar att det skall finnas GODA och STARKA motiv till varför jag anser att pappan inte sköter sonen utan istället bara vill bråka med mig vilket går ut över sonen. Jag har sagt till familjerätten att självklart kan jag skicka med kläder eftersom jag får underhållet,men då skall de ju följa sonen tillbaka.
 
Sv: Jä*la Fanskap till pappa...Avreagering multum

Om man är missnöjd hur ett ärende sköts inom socialtjänsten är det Länsstyrelsen man vänder sig till. Eftersom du bor i Västra Götaland så är det hit du ska vända dig http://www.o.lst.se/o/
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn Det här är förstås en lång historia som jag ämnar att korta ned så mkt det går. Jag blev gravid med en man som var ca 10 år äldre än mig...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 037
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 768
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp