Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Den som heter Dexcom räcker bara i 10 dagar.

Sensorn har en liten nål som den gör mätningarna med, men den sitter i armen hela tiden så det är inte flera stick hela tiden. Så du vet det, osäker på om det framgick, och du skrev att du var rädd för stick oavsett var på kroppen. Det känns ett litet stick när den sätts fast och det kan vara ömt en stund efteråt. Men det är ju bättre än flera stick om dagen ;)
 
Den som heter Dexcom räcker bara i 10 dagar.

Sensorn har en liten nål som den gör mätningarna med, men den sitter i armen hela tiden så det är inte flera stick hela tiden. Så du vet det, osäker på om det framgick, och du skrev att du var rädd för stick oavsett var på kroppen. Det känns ett litet stick när den sätts fast och det kan vara ömt en stund efteråt. Men det är ju bättre än flera stick om dagen ;)
Och "nålen" är av böjbar plast, några mm lång.
 
Var hos psykiatrin nu. Vi var alls på samma våglängd. Jag vill inte riskeras barnets hälsa och vill därför trappa ut medicinen ett tag. Läkaren tyckte jag skulle fortsätta och strunta i att amma.
Jag är för trött för att bråka. Men vid nästa besök, nästa vecka, här jag förstärkning och kommer orka stå på mig.
 
Nu har jag varit hos barnmorskan också.
Hon tyckte jag skulle testa stick i fingret, trots att jag satt och bölade och flera gånger sa att jag vill verkligen inte. "Det har gått bra för andra".

Jag vet inte vad jag ska göra. Stannade och kräktes två gånger på vägen hem, 10 minuters bilfärd.. Mår så dåligt över det här.
 
Nu har jag varit hos barnmorskan också.
Hon tyckte jag skulle testa stick i fingret, trots att jag satt och bölade och flera gånger sa att jag vill verkligen inte. "Det har gått bra för andra".

Jag vet inte vad jag ska göra. Stannade och kräktes två gånger på vägen hem, 10 minuters bilfärd.. Mår så dåligt över det här.
Tröttsamt när dom inte lyssnar, ska du äta insulin eller metformin eller vad är själva mätningarna för att bara kolla om blodsockret går över "normala" nivåer?
 
Tröttsamt när dom inte lyssnar, ska du äta insulin eller metformin eller vad är själva mätningarna för att bara kolla om blodsockret går över "normala" nivåer?
Precis som @LadyCovergirl säger, det är bara för att kolla sockret. Ingen medicin, åtminstonde inte i början.

Jag vet inte vad jag ska ändra i min kost. Och det sa jag till barnmorskan också. Hon blev mest bekymrad över att jag inte äter animalier.
 
Precis som @LadyCovergirl säger, det är bara för att kolla sockret. Ingen medicin, åtminstonde inte i början.

Jag vet inte vad jag ska ändra i min kost. Och det sa jag till barnmorskan också. Hon blev mest bekymrad över att jag inte äter animalier.

Om du gör mätningarna noga i början hittar du kanske vad som kan ställa till det. I mitt fall var det endast bröd. Sylt, yoghurt, mjölk och sötsaker funkade faktiskt.
 
Precis som @LadyCovergirl säger, det är bara för att kolla sockret. Ingen medicin, åtminstonde inte i början.

Jag vet inte vad jag ska ändra i min kost. Och det sa jag till barnmorskan också. Hon blev mest bekymrad över att jag inte äter animalier.
Om du googlar mat eller kost för diabetiker så kommer det upp massor. Man äter typ GI dvs inga snabba kolhydrater mycket grönsaker inget godis eller kakor. Fullkorn istället för vitt mjöl, grovt istället för finmalet.
 
Om du googlar mat eller kost för diabetiker så kommer det upp massor. Man äter typ GI dvs inga snabba kolhydrater mycket grönsaker inget godis eller kakor. Fullkorn istället för vitt mjöl, grovt istället för finmalet.
Tro mig, jag har googlat. Och det är så jag äter redan.
 
Om du gör mätningarna noga i början hittar du kanske vad som kan ställa till det. I mitt fall var det endast bröd. Sylt, yoghurt, mjölk och sötsaker funkade faktiskt.
Jag äter inget av det du radar upp.
Det enda onyttiga jag äter är chips en fint i veckan. Har svårt att tänka mig att det skulle ställa till det så brutalt.

Långtidssocker och fastevärde var med god marginal under referens. Det var bara just glukosbelastningen som ställde till det..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 621
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 307
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 023
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 838
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp