Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Jag äter inget av det du radar upp.
Det enda onyttiga jag äter är chips en fint i veckan. Har svårt att tänka mig att det skulle ställa till det så brutalt.

Långtidssocker och fastevärde var med god marginal under referens. Det var bara just glukosbelastningen som ställde till det..
Kan du inte få göra om det då?
 
Jag äter inget av det du radar upp.
Det enda onyttiga jag äter är chips en fint i veckan. Har svårt att tänka mig att det skulle ställa till det så brutalt.

Långtidssocker och fastevärde var med god marginal under referens. Det var bara just glukosbelastningen som ställde till det..

Det var exempel. Om du mäter regelbundet så ser du ju hur nivån reagerar på de olika saker du äter.
 
Har inte ätit sen halv tolv. Då petade jag i mig lite broccoli och en kikärtsbiff. Har ingen matlust alls. Känner mest för ett absurt hårt träningspass, men det går inte kroppen med på i dagsläget.

Jag har stenkoll på min mat. Går upp i vikt så fruktansvärt lätt att jag inte har något val.
 
Tell me about it..

Sitter i bilen och gråter. Inte ens äta kan jag göra på rätt sätt tydligen. Min man jobbar till halv tolv i, har god lust att sitta här tills han kommer hem.. Men katterna måste få mat.
Vidhåller att skita i stickandet (eller göra när du kan få hjälp) och fortsätta med din vanliga bra kost nog är det som gör minst skada i dagsläget.
 
Diabetesförbundet säger följande; "Graviditetsdiabetes är en sjukdom som oftast inte ger några symtom. Kvinnan får sällan symtom som är vanliga vid diabetes som att man är törstig och kissar ofta. Den upptäcks därför nästan alltid med screening vilket innebär att tar ett prov för att mäta blodsockret. Screening görs på följande sätt. När kvinnan skrivs in på mödravårdscentralen mäts blodsockret. Är det normalt mäts blodsockret slumpvis fyra gånger under graviditeten. Om blodsockret ligger över 8,8 mmol/l görs en oral glukosbelastning."

Stämmer det att du fått andra svar av din barnmorska?
 
8,5 är efter glukosbelastningen. Då har man inte ätit eller druckit på tio timmar.
ok

Jag tänker att det ändå borde räcka med att du mäter vid någon måltid per dag. Kan du be din partner sticka dig tex i en tå eller på annat ställe än i fingret som är lättare?

Det verkar ju som att du redan äter rätt så då är det väll bara att kämpa på.
 
ok

Jag tänker att det ändå borde räcka med att du mäter vid någon måltid per dag. Kan du be din partner sticka dig tex i en tå eller på annat ställe än i fingret som är lättare?

Det verkar ju som att du redan äter rätt så då är det väll bara att kämpa på.
Vi är inte hemma samtidigt på de tider det ska stickas. Han jobbar väldigt oregelbundet.
Det spelar ingen roll vart sticket hamnar, det är själva vetskapen om att det kommer som är jobbigt.

8,5 mmol är gränsen i min region, så det är det barnmorskan går på.

De prover de tagit på mottagningen var det högsta 5,1 mmol (inte fastande)
 
Diabetesförbundet säger följande; "Graviditetsdiabetes är en sjukdom som oftast inte ger några symtom. Kvinnan får sällan symtom som är vanliga vid diabetes som att man är törstig och kissar ofta. Den upptäcks därför nästan alltid med screening vilket innebär att tar ett prov för att mäta blodsockret. Screening görs på följande sätt. När kvinnan skrivs in på mödravårdscentralen mäts blodsockret. Är det normalt mäts blodsockret slumpvis fyra gånger under graviditeten. Om blodsockret ligger över 8,8 mmol/l görs en oral glukosbelastning."

Stämmer det att du fått andra svar av din barnmorska?

I vissa regioner, t.ex. Skåne, görs glukosbelastning på alla.
 
Alltså om 8,5 är gränsen hos dig, du låg precis där och andra säger 8,8 så hade jag nog skitit i det.

Jag knarkade nässpray sista månaden drygt när jag var gravid. Barnmorskan rekommenderade det inte, om vi säger så. Men jag kunde varken äta eller sova eftersom jag inte kunde andas 🤷🏻‍♀️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 619
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 302
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 022
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 797
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp