Jäklar vilken hicka...

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
... min bebis i magen har nu. Känns jättetydligt både i och utanpå magen.

Dessutom har den helt klart ändrat läge någon gång förra veckan. Var skitobekvämt en hel dag med något stort (huvud?) som tröck mot höger revben. Sedan dess är det mer aktivitet på höger sida, starkare och tydligare. Ska på kontroll imorgon och då skulle bm känna hur den ligger. Spännande med 2 månader kvar!

Hur rör sig era bebisar i magen?

Min har hela havet stormar rätt ofta då magen ser ut som om en alien håller på att spränga sig ut. Rejäla rörelser minst sagt!
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

Det är nog rumpan du känner! Min bebbe hickar också så att hela magen svajjar :love: .
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

Min sparkar uppåt vänster sidan och hickningarna känns nere till höger. Fast nu på slutet har hickningarna förflyttat sig mer neråt mitten.

Har också haft "alien-på-väg-ut-genom-magen" omgångar, men nu har det lugnat ner sig mycket. Bebis har legat åt "rätt" håll för utfärd de senaste tre-fyra veckorna.

Jenny
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

Blixtra skrev:
Det är nog rumpan du känner! Min bebbe hickar också så att hela magen svajjar :love: .
Japp! Barnmorskan klämde rejält på magen idag och konstaterade att huvudet är nedåt och tjocka rumpan trycker mot revbenen på höger sida precis som jag känt...
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

jahap då har man lärt sig nåt nytt idag :) :D
hadei nte en aning om att bebben kunde hicka innan födseln :)
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

Min lille bebbe har legat med huvudet neråt sedan v 28 :smirk: idag på kontrollen konstaterade hon att han ligger långt ner med huvudet (precis vad jag känt) och att ryggen ligger på v sida uppifrån mig sett och vad jag känner trycka mot höger revben är benen :love:
Är i vecka 33 + 3 idag :banana:
Min bm tror knappast han kommer flytta på sig nu.
När han hickar känns det ända ner bak mot rumpan och ibland kickar han ut med händerna antar jag, bak mot rumpan oxå-då verkligen känner man hur djupt in iallafall jag bär mina barn mot ryggen.

Har mycket förvärkar varje dag nu, spec igår efter mys *ajaj* vad det var irriterande :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Jäklar vilken hicka...

min är rätt lugn, buffar inte så mkt ändå.... en latkorv? vet inte vilket håll den är heller för det buffas lite över alt.... mest mitt på magen kring naveln... barnmorskan kunde heller inte avgöra vilket håll den var... vecka 31+0 idag.
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

Zindy16 skrev:
jahap då har man lärt sig nåt nytt idag :) :D
hadei nte en aning om att bebben kunde hicka innan födseln :)
Tydligen hickar de rätt ofta när de råkar svälja vatten. Är tydligen ett led i deras sätt att öva andningen har jag läst.
 
Sv: Jäklar vilken hicka...

filiduttan skrev:
min är rätt lugn, buffar inte så mkt ändå.... en latkorv? vet inte vilket håll den är heller för det buffas lite över alt.... mest mitt på magen kring naveln... barnmorskan kunde heller inte avgöra vilket håll den var... vecka 31+0 idag.
Har hört att pojkar är lugnare i magen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 040
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 570
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 449
Senast: Bexzor
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 005
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp