Bukefalos 28 år!

jag är lite orolig..

B

blindabelinda

min fina manx fick bebisar för ungefär 2.5veckor sedan.
i kullen finns en kisse som var sen med att öppna ögonen (dom är dock öppna nu) och så verkar han inte riktigt pigg.
när h*n föddes (h*n kom först ut) så var den precis livlös, den verkade knappt andas, men mammsen fick liv i den.
och nu har den hela tiden varit lite krasslig, den ligger mest bara och sover medans dom andra har börjat busa. ett tag var han kladdig i ögonen och nös mycket, men det har gått över fast han är fortfarande inte pigg och ibland så får han som någon sorters "ryckningar" i huvudet, hela huvudet liksom bara skakar, detta håller bara på ett par sekunder, men ser mycket obehagligt ut..

jaja, det blev en hel massa babbel men det jag undrar är om någon har en aning om vad det kan vara för fel på den?
är det kanske bättre att avliva eller är det bästa att vänta och se?
 
men ska man verkligen ta bort den från mamman så tidigt?
eller ska jag ta med mamman in? (pluss hela kullen då såklart)
 
okej.. hela kullen som gäller då!

Tack för alla svar!
 
Testa och ge den lite sockersaltlösning så den får lite extra energi, det tipset har jag fått från min uppfödare!
Dextropur socker :D
Låter som den é förkyld och att det är en ansträngning att försöka lyfta huvudet därav skakningarna :confused:
Veterinären vet ju bäst :D
 
hmm... ja, hon verkar piggare nu, den har börjat busa lite smått, kanske är den bara lite sen i utvecklingen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 453
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp