Bukefalos 28 år!

Jag är så stolt!

AraSlei

Trådstartare
Idag har min wachtelhane (1½ år) klarat Skogsprovet med bästa poäng och även fått S-märket (vildsvinsmärket), vilket betyder att han är en av de cirka halvdussin wachtelhundar som brukar klara det per år, och dessutom den yngsta i Sverige med S-märke just nu :bump:
Dessutom fick han kritiken 'En av de bäst arbetande wachtelhundar jag någonsin sett' av domaren.

Extra roligt att han fått bättre respekt för viltet, eftersom han har varit lite väl skarp på just vildsvin tidigare, och eftersom detta är hans första jaktsäsong :)

Vem kunde tro det när han som valp mest bara låg och degade i ett hörn och tittade på när de andra lekte? :D

Ipod 10 veckor
IMGP0614.jpg

IMGP0622.jpg


Ipod i somras
ipod.jpg

badkrukan.jpg
 
Sv: Jag är så stolt!

Supersöt vovve!
Stort grattis till både meriten och den fina kritiken!
 
Sv: Jag är så stolt!

tack!

Jag har ett kort på honom, taget i våras någon gång, där han är så himla ståtlig :love:

IMGP0747.jpg


Men nu har han ju ändrat sig en del, grovnat i kroppen och fått lite mera plym på svansen och lurv i allmänhet :D
 
Sv: Jag är så stolt!

tack! :)

Var dessutom HD/AD fri på röntgen, så fortsätter han såhär så blir han definitivt avelsmaterial. Bara han inte blir för hög :crazy:
 
Sv: Jag är så stolt!

Så det är sådär en wachtel ser ut! :D (svågern har just tagit över en jämthund/gråhund/laika/wachtel-korsning och jag har funderat på hur en wachtel ser ut. Vadå? Kan man googla..? *lat* ;))

Jättefin hund! Grattis till meriten och en så fin kille! Jättesöt både som valp och unghund.
 
Sv: Jag är så stolt!

Stort grattis!:laugh:

Vad kul med fler wachtlar här inne med. Trodde nästan jag var ensam:)
 
Sv: Jag är så stolt!

Åh, vad kul!! Jag blir helt sentimental när man får höra om sånna fina resultat i SKOGEN! :D

Stort Grattis och lycka till i framtiden, han verkar ju ha framtiden för sig och en fin sådan :bump:

Otroligt fin dessutom :)
 
Sv: Jag är så stolt!

ja, det är ivf ett exempel på hur en wachtel kan se ut :D Tycker rasen i sig kan vara väldigt olika utseendemässigt, med allt från slanka och smidiga, till ganska mycket tyngre ånglok. Vi har en slank och smidig (Ipod), en kubik ånglok och ett mellanting :D

Bismark: Tack så mycket! Jag har också alltid trott att jag varit ensam! :) Vad har du för någon?

DuploBit: Tackar! :) Ja, visst är det? Men det är klart att det skulle sitta fint med ett bra resultat på utställning också :angel:


Just nu är han extra mysig, när han ligger på rygg i sängen och snarkar värre än en flygplansmotor brummar :love:
 
Sv: Jag är så stolt!

Vår kille Kutte är 18 mån, kommer från Digeshult's som ligger bara några km från där vi bor.

Han har inte gjort jaktprov än för han var inte redo mentalt (född sent) nu i höstas så vi ska köra på med det nu nästa år. Älskar vatten och apportering, driver helst gris och är inte sådär jätteintresserad av hare/rådjur. Han driver om de kommer upp framför honom men kan han välja så väljer han gris.

Har gått GK anlagsprov i viltspår och faktiskt gått ganska bra på utställningarna, ska bli kul att visa honom sen när han kan plocka lite cert:D


På utställning


I snön i vintras:love:


Precis gått sitt första viltspår, stolt Kurt med klöven:D
 
Sv: Jag är så stolt!

Åh jättegrattis!!!! Vilken underbar kritik! och vilken supersnygg hund!!

Kan du inte dra en snabbis om hur skogsprov för wachtel går till och vad man bedömmer? Och vad som krävs för att få S-märke? Sånt är alltid intressant!!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 346
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 436
Äldre Detta är en spinoff på @niphredil s otroligt roliga tråd "Orimliga saker som stör dig?", naturligtvis. (Därav trådrubriken, som för att...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
10 508
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 237
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp