Jag blir galen (poolvatten)

Qodrofenia

Trådstartare
Härligt med sommar ellerhur?:banana:
Och vi i våran familj tänkte förgylla den med en plaskdam på gården.

ett st billigare pool som rymmer ca 3700L
Den har cirkulationspump.
ser ut så här.
21014329.jpg


Hur som helst vi fyllde upp den med vatten från egen djupborrad brun.(vattnet är testat och helt ok.Lite mycket kalk och järn men inget som påverkar drickskvaliten.
Klart och fint var det när vi fyllde på.På kvällen täkte vi över den och så morgonen dagen därpå tog vi av poolskyddet och hittar ett otroligt vit/beige vatten. Botten i poolen sågs inte ens :crazy:
Vad fasen det var ju klart när vi tippade i vattnet kvällen innan?


Nu håller jag på och tömmer ur 3700 L vatten .Och ser att det blir en gulaktig hinna på botten på poolen.
Attans !!Jag vill ju bada :mad:

Är det nån som haft liknade problem? tips?
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

Har du köpt klor-kit? (brukar va dyrare än poolen...) Det kan tyvärr va nödvändigt! sen har ja hört att det kanske inte hjälper på brunnsvatten, nån som vet?
Vi fyllde våran pool igår (kommunalt vatten) å den är kristallklar...
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

Härligt med sommar ellerhur?:banana:
Och vi i våran familj tänkte förgylla den med en plaskdam på gården.

ett st billigare pool som rymmer ca 3700L
Den har cirkulationspump.
ser ut så här.
21014329.jpg


Hur som helst vi fyllde upp den med vatten från egen djupborrad brun.(vattnet är testat och helt ok.Lite mycket kalk och järn men inget som påverkar drickskvaliten.
Klart och fint var det när vi fyllde på.På kvällen täkte vi över den och så morgonen dagen därpå tog vi av poolskyddet och hittar ett otroligt vit/beige vatten. Botten i poolen sågs inte ens :crazy:
Vad fasen det var ju klart när vi tippade i vattnet kvällen innan?


Nu håller jag på och tömmer ur 3700 L vatten .Och ser att det blir en gulaktig hinna på botten på poolen.
Attans !!Jag vill ju bada :mad:

Är det nån som haft liknade problem? tips?
Vårat blir så med. Men vi tömmer inte ut vattnet. Det blir bra när man har hällt i klor. Man får rengöra filtret ofta bara.
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

Finns det alternativ ill klorrengöring?

Vissa är allergiska och förhindrade från att bada i allt annat än dyiga sjöar:cry:
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

Tack för alla svar.Nu har vi fyllt upp den igen och haft i snabbklor.så får vi se hur det ser ut i morgon.

Migo.
Ja det finns rening utan klor.
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

Det har vår granne i sin pool och det funkar kanon bra. Jätte fräsch och fin!
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

*kl*
Haha, jag vill också ha pool, men farsan klagar på att det förstör hans greenliknande gräsmatta, och bada kan man ju göra i Kalmarsund/ Östersjön. :p
 
Sv: Jag blir galen (poolvatten)

vår pool sprang läck, 23 000 liter vatten ut, grannen blev inte glad, fast gräsmattan blev riktigt genomvattnad iallafall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp