Bukefalos 28 år!

Jag blir tokig på mitt sätt att alltid tveka

Winni

Trådstartare
Kan ni hjälpa mig att tänka klart? Jag och min sambo var på kattutställning för någon vecka sedan och kom i kontakt med en uppfödare som hade en katttyp vi fastnade för direkt. En ras som vi sagt i många år att vi ska köpa någon gång. Hon hade kattungar till salu men just då för små för att levereras, men hon visade foton på dem och ebjöd oss att komma och titta på dem.

Vi åkte hem, tänkte och så ringde jag för att berätta att vi nog skulle vänta ett tag. Sedan har jag följt ungarna på hennes hemsida och hela tiden varit frälst i just en av dem. Nu är de andra sålda såg jag idag när jag var in, men inte den jag sett. Vill ha, men så typiskt mig själv att inte tro på min känsla :(

Så här är det nu, vi hämtade en vuxen kastrerad hona på eftersommaren förra året och hon har blivit "hemma" nu vid det här laget. Vi har ett stort äldre hus som vi renoverar sakta och varsamt, så mycket tid tar det. Hon har stora utrymmen att röra sig på inne. Innekatt med koppel promenader. Vi har två gamla ponnyn som sjunger på sista refrängen och våran gamla terrier dog 14 år gammal i december.

Jag har en skada i nacke och bröstrygg, stelop i vissa kotor och en nervskada i ena armen och handen så jag kommer inte att kunna ha häst mer när ponnyna går till de sälla betesmarkerna. Hund har vi hela tiden varit inne på, men är osäkra på vilken ras jag orkar gå ut med med rent fysiskt. Så det är lite vilande just nu.

Så vi har en katt som det funkar perfekt med, både för henne och oss. Men ska vi skaffa en kattunge nu? Vill inte att hon ska känna sig åtsidosatt eller att det blir jobbigt för henne med en vild kattunge.

Ni kanske kan hjälpa mig att tänka, just nu står jag bara på ett ben utan att våga sätta ned det andra vare sig framåt eller bakåt. :eek:
 
Sv: Jag blir tokig på mitt sätt att alltid tveka

Jag tycker att det låter som du har fastnat för lillkissen.
Och jag tror inte att du behöver oroa dig för att din katt ska känna sig åsidosatt, hon kommer nog tycka att det är kul med en lekkompis och sällskap
även om det tar ett tag för henne att vänja sig i början.
Så jag tycker att du ska slå till om du är redo för en till kisse.:laugh:
 
Sv: Jag blir tokig på mitt sätt att alltid tveka

Ja ena stunder tycker jag att det är helt självklart att vi ska ta honom och nästa stund tänker jag att det kanske inte är så himla bra ändå. Så tänker jag att det faktist kommer fler kattungar som också kan kännas så här lika i hjärtat. Nästa stund tänker jag att vist kan man falla för andra kattungar längre fram, men det är inte ofta det riktigt klickar så där som med denna krabat.

Jag är så här hit och dit, framför allt när jag måste ta beslutet. Kommer det bara hit någon som behöver ett hem så är det ingen tvekan liksom, den blir omskött resten av sitt liv och behöver aldrig mer byta en massa hem - fara illa ute - bli illa behandrad - riskera bli avlivad för att ägaren tröttnat och allt vad det nu kan vara. Men att jag skulle få välja den jag känner redan från början leder till osäkerhet och en massa tankar. Hel knäppt!

Varför ska det vara så himla svårt :( ? Andra kan ha flera katter och ändå köpa en till, det är ingen tvekan och allt går bra för dem så varför skulle det inte göra det för oss egentligen. Får tänka lite till kanske, men risken är då att någon annan tingar honom före innan jag kommit till skott. Blir så tokig på mig själv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp