Bukefalos 28 år!

Jag erkänner, jag ÄLSKAR guppysar! ;)

Fashionistan

Trådstartare
Jag är en riktig guppynörd!! :p:p:p Tycker att dom är så små & fina med sina härliga slöjor! :D

Hur startar men en bra guppyuppfödning?

Jag funderar på att ha 2 olika akvarium med 1 eller 2 hanar och typ 5 honor i varje akvarium.

När akvarium 1 får yngel så sparar jag dom finaste honorna och lägger över i akvarium 2 och vise versa så att man slipper inavel! (Övriga yngel till djuraffär)


Kan man göra såhär? :laugh::laugh:
 
Sv: Jag erkänner, jag ÄLSKAR guppysar! ;)

En risk är väl att du inte ser vilka honor som är finast förrän de har växt upp lite, och då har de nog redan befruktats av hanarna de gick med. Det beror på vad du menar med fin förresten, korrekt i kroppen kan du se tidigare än färgerna.
 
Sv: Jag erkänner, jag ÄLSKAR guppysar! ;)

Jo men man får väl ha yngelakavrium också! :) :) Ja korrekt i kroppen och fina färger! :)

När jag va yngre hade jag en jättehärlig rödspräcklig hane, en rosa-gul-blå hona, svart hona, eldröd hona osv :)
 
Sv: Jag erkänner, jag ÄLSKAR guppysar! ;)

Ursh för yngel säger jag bara ;). Nästa guppyakvarium jag startar skall vara fyllt med enbart hannar.
 
Sv: Jag erkänner, jag ÄLSKAR guppysar! ;)

Jag har blivit guppyfrälst på senare tid. Jag har måååånga guppyisar.:D

Hoppas att djuraffären vill ha lite eller om jag kan sälja till någon privat. Har fått en del fina hanar med en hona som var svart på kroppen och svartblå fena, hanen var gul med en och annan röd fläck. Yngelhanarna är de flesta svarta på kroppen med brandgula stjärtfenor, någon hane som är som mamman och någon som jag inte kan bestämma färgen till annat än genomskinlig. Flest hanar är det iallafall.

Sedan har jag med samma hane och en gul hona ett gäng mindre gulingar.

Någon som vet hur länge det dröjer innan de är könsmogna? De första föddes i mars och andra kullen på långfredagen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 505
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 988
Hundavel & Ras Om ni inte orkar en till tråd så låt bara bli att läsa eller svara ;) Mina önskemål: 1. Ingen överdriven pälsvård, att borsta en gång...
2
Svar
25
· Visningar
2 922
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp