Bukefalos 28 år!

Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Flash5

Trådstartare
Jag blir så trött på mig själv!!

I fredags förra veckan så kastrerades Zotis, MEN jag glömde att jag måste ha veterinärintyg på att kulorna var nere innan operation!

För visst måste jag ha ett sådant intyg för att få tävla lydnad med honom?

Tror ni att det går att ordna? Borde ju stå i hans journaler?

Tacksam för svar.

Mvh klantig, nervös o förvirrad matte...
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Du behöver inget sånt intyg för att kunna tävla, men han kan aldrig få något Championat utan intyg. Gäller allt möjligt, så kontakta veterinären på stubinen medan dom "minns" (står säkert i deras anteckningar) och kan skriva ut ett intyg!
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Inte för att tävla va? Bara för championat?? :confused:
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

"Kastrerad hanhund/tik
Operativt kastrerad hanhund medges generell dispens för deltagande.

Styrkande av att hunden efter 6 månaders ålder, men före operation, haft normalt utvecklade och belägna testiklar sker via
särskilt intyg (någon av blanketterna F145 Sveriges Veterinärförbund, Dolittle veterinärintyg, Trofast veterinärintyg eller
Vetvision veterinärintyg).

Operativt samt kemiskt kastrerad tik medges generell dispens för deltagande."

Okej, detta hitta jag på SBK's hemsida

Men det är alltså enbart för championat? Jag som är helt tävlingsokunnig, vad innebär ett championat inom lydnad och agility? Ska även påpeka att hunden är oreggad, alltså blandras på papperet. Då kanske championat inte går att få överhuvudtaget iaf?
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Då tror jag ett championat är uteslutet i vilket fall som helst. Det är ju SKK som delar ut Championat och då måste hunden vara registrerad i SKK samt ha testikelintyg.
Men tävla kan du göra ändå! :laugh:
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Tack så mycket för svaret.
Tävla skall jag göra för skojs skull och championat är ju uteslutet då han är "blandras".

Men jag kan alltså tävla lydnad och agility utan testikelintyg?

Tack!
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Lydnad kan jag med säkerhet säga att du får tävla utan intyg, agility TROR jag :)
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Tack tack för svar!

Det är främst lydnad jag ska tävla. Agility tränar vi för skojs skull än sålänge, har inga tävlingsambitioner just nu iaf.

Men då skippar jag helt o hållet att ringa o bråka om intyg, eftersom championat inte är aktuellt i vilket fall.

Tack för svar!:laugh:
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Det är klart att du kan få ett intyg! Veterinären som opererade kan skriva ett, ring till kliniken så fixar det sig!
 
Sv: Jag glömde, går det att fixa tror ni?!

Vart kan man hitta ett sådant intyg? Min veterinär skrev bara "kastrerad" på stamtavlan...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 574
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har jobbat heltid i två veckor nu och började på den tredje veckan idag. I helgen var jag seg. I söndags hade jag väldigt svårt att...
Svar
11
· Visningar
1 689
Senast: Magiana
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 647
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Jag är trött på krånglet med min lön och semesterdagar som kommunens nya lönesystem ställer till med. Nu är det problem igen och det gör...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp