Bukefalos 28 år!

Jag har cancer

Jag behöver bara skriva av mig lite.

Igår fick jag beskedet som jag på ett sätt vetat om redan sedan Lucia när jag undersöktes första gången. Jag har cancer. Jag är 31 år, nybliven mamma och har bröstcancer.

Jag trodde att jag var förberedd på beskedet. Jag hade redan sett diagnosen på 1177 och redan innan lagt ihop ett och ett, men att öppna dörrarna till hela den här apparaten har varit jobbig. Allas reaktioner när jag har berättat har varit överväldigande. Så mycket stöd och omtanke, men samtidigt många upprörda känslor.

Tårarna har runnit mer eller mindre konstant sedan igår. Det blev inte mycket sömn inatt. Jag har fått sömntabletter som jag ska prova ikväll och hoppas på att få sova. Ångesten, tårarna, tankarna är hemska när det är tyst.

Dottern. 8 månader, och min största skräck just nu är att inte överleva. Då kommer hon aldrig minnas mig. Jag får energi av hennes skratt, hennes bus och hennes leende. Allt känns så overkligt. Kommer jag missa mycket av hennes uppväxt och utveckling på grund av den här helvetessjukdomen? Kommer jag orka ta hand om henne?

Det är läskigt att inte veta hur allt kommer bli. På måndag är det uppstartsmöte på Onkologen. Cellgifter är anhalt 1. Om allt går enligt plan så blir det operation och strålning om kanske ett halvår.

Nyåret känns som allt annat än gott. 2022 kommer bli mitt jobbigaste år hittills.
 

Tråkiga nyheter som jag fått lov att dela här:

Man har konstaterat cancer i ryggmärgen och man kommer flytta henne till LAH avdelningen och bara försöka minska smärtan sista tiden i livet. En tid som man tror kommer gå fort.

Det är så oerhört tragiskt och sorgligt. Mitt i all smärta visar Buke vilket unikt sammanhang vi har förmånen att vara i. Omtanke, kärlek och handlingskraft. Ni är nu 100 st som blivit inbjudna till insamlingen (hoppas inte jag missat någon) och tidigare idag fick jag info om att insamlingen närmade sig 10 000 kr.
Så otroligt sorgligt :cry: .
Skickar tankar, kramar och försöler qånda med all energi jag kan avvara till de anhöriga.
 
Jag vet inte vad jag ska skriva, blev så himla ledsen. Det är så orättvist. 💔Har en bekant som letar efter en häst som Korre. Men jag vill att det ska vara en köpare som Martina vill ha. Med de mål som hon själv har.

Ber för ett mirakel nu, det minsta jag kan göra är att swisha.
 
Jag finner inga ord som kan ge @Marty och hennes familj tröst och kärlek nog. 💔

Jag skrev i tråden för länge sedan och ville ingjuta hopp då jag också drabbats av bröstcancer.

Nu känns det så orättvist att jag sitter här och har fått turen att klara mig (hittills), samtidigt som en liten familj med ett litet barn går igenom en tragedi.

Jag skrev till dig @emma-vsm för jag vill gärna skänka en slant.

Och jag önskar så att jag kunde få krama om hela familjen och lätta deras sorg. Min kärlek svämmar över för Martina, Tobias och Ines och alla anhöriga. Tänk om vi kunde göra något?😭

Livet är så orättvist och jag gråter så mycket när jag läser allt som hänt. ❤️‍🩹💔❣️
 
Tråkiga nyheter som jag fått lov att dela här:

Man har konstaterat cancer i ryggmärgen och man kommer flytta henne till LAH avdelningen och bara försöka minska smärtan sista tiden i livet. En tid som man tror kommer gå fort.

Det är så oerhört tragiskt och sorgligt. Mitt i all smärta visar Buke vilket unikt sammanhang vi har förmånen att vara i. Omtanke, kärlek och handlingskraft. Ni är nu 100 st som blivit inbjudna till insamlingen (hoppas inte jag missat någon) och tidigare idag fick jag info om att insamlingen närmade sig 10 000 kr.
Nej 😭
 
Tråkiga nyheter som jag fått lov att dela här:

Man har konstaterat cancer i ryggmärgen och man kommer flytta henne till LAH avdelningen och bara försöka minska smärtan sista tiden i livet. En tid som man tror kommer gå fort.

Det är så oerhört tragiskt och sorgligt. Mitt i all smärta visar Buke vilket unikt sammanhang vi har förmånen att vara i. Omtanke, kärlek och handlingskraft. Ni är nu 100 st som blivit inbjudna till insamlingen (hoppas inte jag missat någon) och tidigare idag fick jag info om att insamlingen närmade sig 10 000 kr.
Så oerhört sorgligt att höra. 😔❤️
Lider så med er Marty ❤️
 
Tråkiga nyheter som jag fått lov att dela här:

Man har konstaterat cancer i ryggmärgen och man kommer flytta henne till LAH avdelningen och bara försöka minska smärtan sista tiden i livet. En tid som man tror kommer gå fort.

Det är så oerhört tragiskt och sorgligt. Mitt i all smärta visar Buke vilket unikt sammanhang vi har förmånen att vara i. Omtanke, kärlek och handlingskraft. Ni är nu 100 st som blivit inbjudna till insamlingen (hoppas inte jag missat någon) och tidigare idag fick jag info om att insamlingen närmade sig 10 000 kr.

Fyfan. Det var inte såhär det skulle bli. Alla mina tankar går till @Marty och hennes familj.
 
Tråkiga nyheter som jag fått lov att dela här:

Man har konstaterat cancer i ryggmärgen och man kommer flytta henne till LAH avdelningen och bara försöka minska smärtan sista tiden i livet. En tid som man tror kommer gå fort.

Det är så oerhört tragiskt och sorgligt. Mitt i all smärta visar Buke vilket unikt sammanhang vi har förmånen att vara i. Omtanke, kärlek och handlingskraft. Ni är nu 100 st som blivit inbjudna till insamlingen (hoppas inte jag missat någon) och tidigare idag fick jag info om att insamlingen närmade sig 10 000 kr.
Åh så himla orättvist. Tack @emma-vsm för att du fixade med kontakter och insamling❤️. Jag tänker att alla bäckar små bidrar till lite mer lugn för familjen i dessa tider.
 
Tänk vad ett forum som Buke kan påverka en känslomässigt, har bara följt tråden och inte skrivit direkt men ändå suttit på jobbet och gråtit över den enorma orättvisan, har också en dotter i ungefär samma ålder och bara tanken på att slitas från henne på ett så vidrigt sätt som detta gör mig så innerligt ledsen. Jävla skitsjukdom!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp