Jag har skaffat häst!!!

Texaz

Trådstartare
Ja nu har jag äntligen hittat häst, och kommer säkert att hänga här en del, med knasiga frågor och funderingar:p
Hämtas hem i morgon, sen väntar en del justeringar (fötter, tänder och rygg) innan vi ska smyga igång!
Har stått ett bra tag så det blir en väldigt långsam igångkörning med fokus på styrka.

Finns det fortfarande folk här, verkar lite glest med inlägg??
 
6-årigt sto e. Gallant Baron u. Judy Topline e. Ata Star L
Inte värsta stammen men hygglig!
Ostartad, men med tanke på tidigare ägare/tränare så är det kanske inte så underligt. Enormt trevligt psyke, väldigt fräsch i benen men lite öm i ryggen, knappt märkbart, men något är det.
Blir ett projekt, för att lära om. Var ju över 20 år sen jag hade travhästar senast, även om jag nu jobbar extra med det (Team Westholm)
Har ju även jobb på en seminstation, så det KAN ju bli tal om betäckning med tiden :D
 
Kul!

Jag har ju egentligen också en travhäst, en treåring som pga sjukdom o graviditet ännu inte är inkörd ännu. Till sommaren har jag iaf hoppats på att rida in henne.

Vi får kicka igång travsidan på forumet!
 
Tja det verkar ju finnas några här iaf, SKOJ!
Klart sidan ska kickas igång:), måste väl finnas en hel del travhästägare här???
 
I måndags "landade" "Lisa" här:)
Inga som helst problem med den damen, fick stå mellan mina två andra hästar under natten. Har ju tagit ner gallren mellan boxarna så de hade bekantat sig bra under natten. Fick gå ut med mitt paintsto och de hade en fin uppvisning i hagen:love: Fint steg har hon iaf!
Under em släppte jag även i vallacken och det fungerade bra så länge hon inte kom för nära hans mat:p
Piper dom går hon bara undan, och verkar totalt oberörd.
Veterinären skulle ha kommit idag och kollat tänderna men ringde återbud pga sjukdom, så det får vänta lite. Har inte fått besked från hovslagaren än eller fått tag på equiterapeuten, men har ju inte bråttom.
Först ska vi lära känna varandra samt jobba från marken. Att backa t ex verkar inte sitta. Jag vill ha en välhanterad häst i alla situationer så vi har ju annat att jobba med tills vidare;)
 
Jaha ja, nu blev det en till...... Den här gången ett avelssto. Fyra avkommor i startbar ålder, samtliga har passerat 100000! Den bästa har sprungit in 600000, rekord 1.11:D
Känns spännande, minst sagt! Ska nu bara bestämma hingst också, blir dock inte i den tidigare prisnivån..... De fyra senaste avkommorna är e. Mr Pine Chip, däribland 1.11-hästen...

Tänk hur livet kan bli???

Lisa har fått tänder och fötter fixade, på onsdag kommer equiterapeuten. Håller på att "göda" upp henne med lucern, ska även kolla maskstatus innan vi kan börja jobba lite lugnt:)
 
Haha, och nu har jag TVÅ hästar! :p
"Råkade" få ett avelssto som står uppstallad på seminstationen där jag jobbar:angel: Intressant häst som lämnat otroligt fina föl:love:
Så nu blir det även seminering i år!
Har provat att rida Lisa, snart ska vi köra. Equiterapeuten tyckte att hon verkar lovande, inga större låsningar så det är fritt fram att köra igång:up: Har även skaffat mig en speedcar, så nu finns inte längre några ursäkter:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 935
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp